Jeg undrer mig over, om der er nogen, der ved, hvad hårdgips er for noget, og om det er godt. Det er til indervæggene, det er tænkt at blive brugt til.

Tak for linket. Virker det bedre end almindelige gipsplader, hvis man vil bore op/hænge noget på væggen? Mao er det en ting, der er værd at satse på mod almindelig gips?

glidaren sagde:
Tak for linket. Virker det bedre end almindelige gipsplader, hvis man vil bore op/hænge noget på væggen? Med andre ord, er det noget, der er værd at investere i imod almindelig gips?
Skal du hænge "tungere" ting, er det OSB/spån, der gælder bag gipset.....

Jeg brugte hårdgips til alle indervægge, den er tungere og mere besværlig at arbejde med, men den tåler bedre stød. Knaufs hårdgips-plade 2600x1200 vejer 35,4 kg sammenlignet med Gyprocs normale 2600x1200 som vejer 28 kg... Med et gipsplade-ankringsbeslag kan man hænge op til 50 kg tunge ting på hårdgipsplader ifølge testene, lyder vel tungt selv i mine ører, men alle normale billeder kan hænges uden problemer...

Jeg må vel tilføje, at "for en sikkerheds skyld" kørte jeg med plyfa under hårdgipsskivorna i dagligstuen, men lydisoleringen havde også en rolle i sammenhængen... :o

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.