Hej!

Jeg kiggede på nogle ting til kælderen og hvad de ville koste. Jeg tænkte at høre hvad I synes om priserne. Ingen kunne sige hvad de skulle have for 35mm Isodränskivor. Er der nogen der har styr på ca. prisen?

Sted nr. 1 priser +moms
Armeringsnet 235*500 190kr 20cm masker
Cement 38kr posen
Cellplastisolering 50mm 44kr/m2

Sted nr. 2 +moms
Armeringsnet 11m2 270kr 15cm masker (passer bedre til gulvvarmen synes jeg)
Cement 35kr posen
Cellplastisolering 45kr/m2

Dette er på lokale steder. Har ca. 50 km til nærmeste lavprisbutik som Jem&Fix, Cheapy. Skal man have hjem isolering til 70m2 og cement til 7m3 bliver det nogle ture.

Jeg synes, at det ser ud til at være meget gode priser. Hos Byggmax tager de 229kr for en armeringsmåtte 11.75 kvm, samt 35kr/sæk for cement. De har jo ikke almindelig Isodrän der, dog almindelig celleplast (EPS) i kvalitet S80, 50mm tyk koster 40kr/kvm.

Kvalitet S80 er ikke tilstrækkeligt ifølge nogle, men byggmax snyder som sædvanligt.
Lavere kvalitet men billigt. prisen er alt.

MartinT sagde:
Jeg synes, det ser ud til at være meget gode priser. På Byggmax tager de 229kr for et armeringsnet 11.75 kvm, samt 35kr/sæk for cement. De har jo ikke almindelig Isodrän der, men dog almindelig celleplast (EPS) i kvalitet S80, 50mm tyk koster 40kr/kvm.
Mit er jo plus moms så lidt dyrere bliver det jo

styrman1 sagde:
Kvalitet S80 er ikke tilstrækkelig ifølge nogle, men byggmax fusker videre som sædvanlig.
Lavere kvalitet men billigt. prisen er alt.
Byggmax fusker ikke, det fremgår jo, hvad man får. For en almindelig plade på jorden på 100mm er trykket fra pladen inklusive gulv ca. 2.5 kPa, og S80 har en langtidsbelastning på 28 kPa, dvs. godt og vel over 10 gange, hvad gulvet vejer. Derefter bliver trykket selvfølgelig højere under ydervægge og bærende vægge, og netop der kan det eventuelt være nødvendigt med højere kvalitet end S80, men for resten af pladen er det nok.

styrman1 sagde:
Kvalitet S80 er ikke tilstrækkelig ifølge nogle, men byggmax snyder som sædvanligt. Lavere kvalitet men billigt. Prisen er alt.

S80 er ganske tilstrækkelig under en kældergulv, der næsten helt mangler belastning udover egenvægten.

Snyd bliver det vel kun, hvis det, der sælges, ikke holder S80-standard?

S80 standard er hvad?

Men ingen stor reaktion på priserne. Føles godt

gådeberg sagde:
S80 standard er hvad?
Normalt måles kvaliteten på EPS ved at angive trykstyrken ved korttidsbelastning, hvilket i praksis er brudstyrken (10% deformering) udtrykt i kPa (kilopascal). Højere korttidsbelastning giver også højere langtidsbelastning, hvilket egentlig er det interessante for et husfundament.

S80 har således en korttidsbelastning (brudstyrke) på 80 kPa, S60 = 60 kPa osv.

Trykstyrken har kun marginal indvirkning på isoleringsevnen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.