Hej!

Byggede sidste år en lille "terrasseret" beplantning ved hjælp af Lecablokke. Nu hvor det er blevet lidt lysere og varmere, tog jeg en tur i haven og opdagede det, der er på billederne. Lecaen ser ud til at smuldre og miste al sin holdbarhed. Har jeg helt overset, at man ikke kan bruge Leca på denne måde?
Mvh J
 
  • To trækasser med falmede blade og små planter på jorden, omkranset af grus. Den større kasse ser delvis nedbrudt ud.
  • Lecablock, der smuldrer ved et træhegn i en have, med tørre blade og græs omkring.
  • Lecablock i en trädgård, smulande betong med sprickor och mögel. Gult isoleringsskum synligt, marken är bevuxen med torra blad och växter.
tommib
Ja, det der er nok ingen god idé.

Jeg gætter på, at det, der sker, er, at lecan bliver våd, fryser og frostsprænges. Skal du få det der til at holde over tid, skal du nok sørge for, at lecan ikke suger vand til sig (eller fryser).
 
  • Synes
Purre og 1 anden
  • Laddar…
Tak. Gætter på det samme. Måske mursten er et bedre valg? Mvh
 
tommib
Hvad som helst som ikke bliver fyldt med vand til vinteren tænker jeg.

Frostsikker tegl er nok godt men dyrt. Støbe er stabilt men meget arbejde.
 
N
Træk cementmørtel A på lecan, som ses, så holder det et par år.
 
  • Synes
jel
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.