Hej !!
På igangværende ombygning har jeg fundet en ting og jeg har ingen anelse om hvad det er... måske kan I hjælpe mig... billede vedlagt.

• Et lille hul i en væg med en udsat metalbolt, omgivet af en ru hvid overflade, i en byggeplads kontekst.
Hvad har du på den anden side af væggen?

Ser ud som et trækstag, der bruges til at holde gamle huse sammen.

På billedet ses enden af en skrue med møtrikker på. For at vide, hvilken funktion den har, skal du kigge på den anden side af væggen.

Er firkantspladen løs gør det ingen nytte længere, men ikke helt forkert som andre siger, går det at få korn på den anden side af væggen. Du ved måske ikke hvad muren står på, kan være bjerg som hælder og en form for afholdelse mellem væg og bjerg ved byggeriet af huset.

Centano Centano sagde:
Hvad har du på den anden side af væggen?
Ingenting

Men kan man se jernet på den anden side, og er det løst og skramler i væggen?

P
T Thorsten Grund sagde:
Hej !!
På igangværende ombygning har jeg fundet en ting, og jeg har ingen anelse om, hvad det er … måske kan I hjælpe mig … billede vedlagt.
Kan der have siddet et våbenskab eller pengeskab, som har været fastgjort i væggen?

Rejäl sagde:
Kan det have siddet et våbenskab eller pengeskab, der har været forankret i væggen?
Måske. Som sagt, tror det har ingen funktion.

P
T Thorsten Grund sagde:
Måske. Som sagt, tror det har igen funktion.
Hvis ingett findes på den anden side så er det sikkert bare at fjerne…

Rejäl sagde:
Hvis der intet er på den anden side, så kan det sikkert bare fjernes…
Den anden side er ydervæg, pudset.

P
T Thorsten Grund sagde:
Den anden side er ydervæg, pudset.
Vil du fjerne den?

Rejäl sagde:
Vil du fjerne den?
Yes.

P
T Thorsten Grund sagde:
Yes.
Sidder den hårdt så må du kappe den af…

Du får løsne møtrikkerne, de er låst mod hinanden og mærke på bolten om den er løs. Slå ikke på den, da kan evt puds på ydersiden blive et stort hul. Bedst da at med en rondel skære den et stykke ind i væggen på indersiden og pudse/spartle hullet som bliver.

• Synes
Thorsten Grund og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.