23,373 læst ·
72 svar
23k læst
72 svar
Håndværkeren rev eternit på eget initiativ!
Bananskalare sagde:
Ja du.... 12000 dør hvert år pga. rygning... Alligevel ryger folk. Tallet 1000 må man stille sig lidt skeptisk overfor. Asbest er ikke så farligt som du gerne vil tro. Men bestemt, det er ikke ufarligt. Du tilhører den kategori, der virkelig tror, at asbest er livsfarligt.
Jeg behøver ikke bekymre mig for, at naboen fjerner sin eternitpanel. selvom visse dele går i stykker. alting spredes ud i vinden.
hvis jeg vådmopper gulvet, spredes fibrene ikke på samme måde.
læs på?
Kan det være sådan, at der er flere, der ryger, end der er dumme nok til at fjerne asbest uden maske? Kombinerer du rygning med asbestbehandling, så øger risikoen med omtrent 50%. Hvad dette overhovedet har med emnet at gøre.Bananskalare sagde:
Ja du.... 12000 dør hvert år pga. rygning... Alligevel ryger folk. Tallet 1000 må man stille sig lidt skeptisk overfor. Asbest er ikke så farligt som du gerne vil tro. Men bestemt, det er ikke ufarligt. Du tilhører den kategori, der virkelig tror, at asbest er livsfarligt.
Jeg behøver ikke bekymre mig for, at naboen fjerner sin eternitpanel. selvom visse dele går i stykker. alting spredes ud i vinden.
hvis jeg vådmopper gulvet, spredes fibrene ikke på samme måde.
læs på?
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
oj tænk at du har orket at læse igennem over 2000 indlæg. Jeg er imponeret!Davidbagare sagde:
Men hvad fanden. Skal du begynde igen? Hvad har rygning med asbest at gøre? Det går jo ikke at drage paralleller mellem de to bare fordi det er lungbaserede sygdomme/død.
Du skrev i en anden tråd at nogen var et "troll" baseret på at han havde færre indlæg end dig.
Men af dine tusinde indlæg så virker det jo som om hovedparten bare er en masse vrøvl.
trollet du snakkede om... Du havde nok sjusket med læsningen. Men har man læst så meget så kan det være okay. Jeg blev anklaget for at være troll. Da syntes jeg at eftersom jeg havde mange flere indlæg at det burde være den anden som var troll. Men jeg var altså selv blevet "anklaget" for at være troll først.
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
Ja, det var lidt sjove tal, når man smider nogle tal ind om, hvor dødelig asbest er.Ohchips sagde:
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
Ja du.... hvis man begynder at sætte forskellige tal mod hinanden, så er det lidt sjovt. 12000 dør af rygning hvert år men kun 1000 pga. af asbest.Davidbagare sagde:
Men hvad fanden. Skal du starte igen? Hvad har rygning med asbest at gøre? Det går jo ikke at drage paralleller mellem de to bare fordi det er lunge-baserede sygdomme/død.
Du skrev i en anden tråd, at nogen var en ”troll” baseret på, at han havde færre indlæg end dig.
Men af dine tusind indlæg så virker det jo som om, at hovedparten bare er en masse vrøvl.
Der er meget større risiko for, at du dør af rygning end af asbest. Især hvis du er privatperson.
Hahaha Du forstår, at du sammenligner æbler med pærer, ikke?Bananskalare sagde:
Hvor mange ryger? Hvor mange arbejder med asbest derhjemme?
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
Ts spørgsmål handlede om asbest privat. Tallet 1000 var for håndværkere.Davidbagare sagde:
Ja selvfølgelig er det æbler og pærer. Men samtidig er der et punkt, hvor der er en sammenligning. Både håndværkere og privatpersoner ryger. Begge kan arbejde med asbest. Det viser, at der findes ting, der er meget mere dødbringende end asbest, og det er noget, alle kan relatere til.
Hvis du både ryger og arbejder med asbest, så er det slemt... så æbler og pærer men alligevel ikke.
Det er jo rigtig godt, at du kan det, kan du tage op fordele og ulemper ved rekursive funktioner? Nåh... det kan måske være, at det er nemt, hvis man kan, men det betyder ikke, at man skal være et røvhul, når man skal forklare det til nogen, der ikke kan. Hvorfor ikke bare være venlig, når nogen spørger?I InsidersUnited sagde:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 indlæg
Det har du helt ret i. Jeg er dog ulideligt træt af folk, som når de ser et problem, straks kigger rundt efter en anden person, der skal løse det for dem.
Det er en barnlig adfærd, som ikke fungerer, hvis man skal eje noget; vil man ikke tage ansvar for tingene og er villig til at tage fat, når det er nødvendigt, så skal man bo i en lejebolig, eller måske blive boende hos sine forældre.
Det er et spørgsmål om indstilling og måske et generationsskifte.
Det er en barnlig adfærd, som ikke fungerer, hvis man skal eje noget; vil man ikke tage ansvar for tingene og er villig til at tage fat, når det er nødvendigt, så skal man bo i en lejebolig, eller måske blive boende hos sine forældre.
Det er et spørgsmål om indstilling og måske et generationsskifte.
Hvad er mest grotesk, at tage farerne ved asbest alvorligt eller at udråbe, hvor ufarligt det er? Eksemplet er de facto noget, der kunne ske, selvom risikoen er meget, meget lille. At asbest er næsten ufarligt, bare at køre på, er der ingen som helst sandhed i.KristinaRT sagde:
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
Ja? hvor mange tråde her på forummet handler om bekymringen for, at de rev en betonvæg ned? Hvor mange tråde handler om, at de indånder en masse udstødningsgasser? Det er vel godt, at afsarna har styr på det. Men det var ikke hvad spørgsmålet handlede om.C Christer Törnros sagde:
prøv at læse indlægget igen
Senest redigeret:
Altvidende
· Tullinge
· 6 040 indlæg
Du sporede ud og begyndte at blande børn ind i det hele. Eftersom vi taler om mindste dødsfald, så hvorfor flagrer du ikke mere om rygning eller bilernes udstødningsgasser? begge dræber flere end asbest hvert år.C Christer Törnros sagde:
Så skrev Kristina, at alle dødsfald er frygtelige.
Råkte klikke på denne gamle tråd og indser, at nogle af mine indlæg er fjernet. Det er sikkert ok, jeg brød nok nogle forumregler.
Dog vækker det spørgsmålet, hvilket ansvar har forumejeren for de indlæg, der postes? Der er jo indlæg i tråden, som fuldstændig forkaster og måske endda opfordrer til at bryde svensk lov. Er det ok?
Dog vækker det spørgsmålet, hvilket ansvar har forumejeren for de indlæg, der postes? Der er jo indlæg i tråden, som fuldstændig forkaster og måske endda opfordrer til at bryde svensk lov. Er det ok?
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
SIlicon och Eternitplattor
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur och med Vad? Foga mellan reverterat och trä vid ommålning av fönst
Byggnadsvård -
Rev eternittak utan att veta vad det var
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Rev ett eternittak lite hastigt
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Hittade krokodil när hantverkaren rev ut garderoben