Har godt nok fundet 1200x800, 5150 og 4100 hos biltema, men det er lidt spinkelt, ville nok gerne have 6150 eller 6100. Gerne lidt større LxB også. Skal bruge det som kombineret hegn spaljé, og ser helst at det ikke bøjer ved belastning.

Halv-, tredjedel-, eller kvart-stykker af armeringsnet findes det?
Hvem har det i så fald?

Enten om du har et byggefirma i nabolaget, de plejer at have nogle skrotstykker, som kan købes for en bullpåse.
Alternativt de lidt mere velassorterede byggemarkeder som Optimera (som jeg har gode erfaringer med), der måske har eller vil gå med til at dele et stykke.

Espalieret bliver ca. 7x1.5 meter. Derefter skal jeg kunne transportere armeringsnettene til og fra "galv-firman" i en almindelig stationcar. Så rester er ikke en realistisk mulighed.

Skal du galvanisere armeringsnet?

Jeg forstår nok ikke årsagen til, at du spørger heller. Det er vel bare at skære nettene til, så som du vil have dem?

Senest redigeret:
  • Synes
Larse55
  • Laddar…
En nabo til en slægtning har rigtig solide armeringsjern, må være omkring 40mm i diameter, opsat som net (går ud fra at han har svejset det selv). Det ville jeg nok have satset på, hvis jeg var dig, måske ikke helt så groft, men i hvert fald købt jern og bygget nettet selv.

injonil sagde:
Skal du galve armeringsnet?
Selvfølgelig skal de galves! Rust er grimt, og ser altid sjusket ud. Har fået et prisoverslag pr. telefon på mellem 500-1000kr +moms for varmgalvning. Værd hver en øre!

injonil sagde:
Jeg forstår nok ikke grunden til at du spørger heller. Det er vel bare at kappe nettene som du vil have dem?
At lade byggevareselskabet kappe dem i mål, med rette vinkler i hjørnerne og passende tolerance, lyder meget dyrt... Jeg har ikke adgang til bil med træk eller trailer, så både trækbil og trailer skal i så fald lejes, hvis jeg skal kunne køre hele nettet hjem.

Det er helt enkelt nemmest, hvis der findes færdige småstykker at købe.

At skære med vinkelsliber kan du nemt gøre selv. Skal det gøres på stedet ved byggemarkedet for at få nettene ind i bilen, fungerer en batteridrevet vinkelsliber måske.

6mm klipper du af med boltsaks, 8mm går også at klippe men 10mm så begynder det at blive besværligt.

Jeg ville tænke lidt, før jeg bruger vinkelsliber på en byggemarked, varme arbejder og gnister... ville tage en bajonetsav, boltsaks eller eventuelt en bøjlesav.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.