Hej.

Har et problem med en regnvandsbrønd af beton. Der er en del revner i den. Dem vil vi reparere ved at bruge cementfuge tror jeg det hedder.

Mit problem er, at vi har brug for en forhøjelse af brønden, så den kommer i jordniveau. Nu tror jeg den er 40 cm under jorden. Hvordan skal jeg gøre det? Skal jeg støbe forhøjelsen eller skal jeg mure den op? Behøver jeg armeringsjern når jeg støber/murer? Kan sprække hvis jeg borer armeringsjern ind i kanterne? Den skal hæves med 40 cm

Har tænkt at man måske kan fylde op med mørtel, hvor inderdelen er, så det bliver en jævn overflade og derefter mure brønden op?

Her er billeder af brønden.

Betonbrønd med synlige sprækker og jord omgivelser, forberedt til reparation og forhøjning til jordniveau. Orange rør i baggrunden. Betonbrønd med synlige revner og rørforbindelser, delvist gravet op af jorden. Brønden skal forhøjes for at komme til jordniveau.

L
Køb et rør til, tror de er en meter, skær med vinkelsliber og stenskive, vil blive lidt slidt når armeringen kommer, men nemmest og bedst, mindst arbejde, tæt til med lidt cement i samlingen, ingen støbning, bliver kun problemer

Du mener et rør på 30 cm i diameter. Det er hullets diameter. Har du et link til en byggevarehandel, der sælger sådanne?

Cementrør er på 30 cm i diameter er tunge. Ved ikke om brønden klarer den vægt.
Har kigget på en virksomhed som hedder Götlunda beton og deres vejer 120 kg.

Ved ikke hvordan jeg skal gøre med brønden?

L
M Martin_355 sagde:
Cementrør er på 30 cm i diameter er tunge. Ved ikke om brønden klarer den vægt.
Har kigget på en virksomhed, der hedder Götlunda betong, og deres vejer 120 kg.

Ved ikke hvordan jeg skal gøre med brønden?
Fyld op til kanten på den del, der sidder i jorden, og tramp ned rundt omkring, så det bliver fast, og stil den kappede del ovenpå, den holder.

ok.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.