Den sidder vel bare i et almindeligt 110 mm jordafløbsrør? Køb et kort rørstykke til (desværre plejer de orange rør ikke at findes i korte længder, mindst 2 m, så enten et gråt rør eller også får du et langt spildstykke) og flyt rensebrønden op, og kap nedløbsrøret til den nye længde.
Så et nedløbsrør som jeg kapper og sætter i markafløbsrøret i ønsket længde og derefter en muffe til renstratten om jeg forstår det rigtigt?B b8q sagde:
Tak for hurtig hjælp!
Nej, et stykke jordafløbsrør og evt. en muffe, så du får renseristen op i ønsket højde. Og så må du vel kappe det eksisterende nedløbsrør af metal, så det bliver passende højt.G GreatLantern81 sagde:
Dette forudsat at dit nedløbsrør er normalt bygget, dvs at renseristen sidder nederst og tilslutter til et 110 mm jordafløbsrør i plast.
Ok, så forstår jeg.B b8q sagde:Nej, et stykke jordafløbsrør og evt. en muffe, så du får op rensetragtet i den ønskede højde. Og så skal du vel skære det eksisterende nedløbsrør af metal, så det bliver passende højt.
Dette forudsat at dit nedløbsrør er normalt bygget, dvs. at rensetragtet sidder nederst og tilslutter til et 110 mm jordafløbsrør i plast.
Endnu en gang tak!!
Og jeg er i tvivl om, hvorvidt en separat muffe overhovedet er nødvendig.G GreatLantern81 sagde:
Normalt slutter jordafløbsrøret nemlig opad (hvor rensetragten sidder) bare som en afskåret såkaldt glatende (ingen muffe), så hvis man vil forlænge det rør, lad os sige 40 cm opad, så burde det være nok at købe en almindelig 110 mm rørstump, der har en muffe i den ene ende, vende den muffe nedad for at sætte på den eksisterende glatende, og derefter beskære det nye rør foroven i passende højde for at få en ny glatende at sætte rensetragten i.
Jo, det er ikke "rigtigt" at vende muffeenden "nedstrøms" i flowet, men en skarvmuffe eller enkel muffende burde ikke gøre nogen forskel rent teknisk. Og du sparer penge.
Klik her for at svare