21,584 læst ·
59 svar
22k læst
59 svar
Hængsler til TUNG gulvlem!
Hængsler til en bildør? De er solide men sandsynligvis rigtig dyre som nye reservedele.
Brugt?
Ellers bygge egne.
Jern mod jern med en dråbe olie en gang imellem kan ikke være noget problem. Den luge vil vel næppe blafre som en lærkevinge præcis?
Brugt?
Ellers bygge egne.
Jern mod jern med en dråbe olie en gang imellem kan ikke være noget problem. Den luge vil vel næppe blafre som en lærkevinge præcis?
Nej, de er ikke lavet til denne type belastning (tappen risikerer at bøje/svejsningen kan sprække) desuden skal man have dem helt lige for at de skal fungere hvis man bruger dem på denne måde.. (ved almindelig anvendelse glider de på anlægsfladen mellem hannen og hunnen, hvor man har en messingbrik)raveper sagde:
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Aksel lige igennem og lejer i rammen? Burde ikke koste en formue
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Man bygger ramme og luge sammen og fastgør i hullet hvis det er stål så svejser man er det beton så må det blive kemisk anker eller misser jeg noget?
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Ser bare en masse løsninger, hvor meget skal den åbnes? Hvis man sammenligner med min kærre på maskinen, så løfter den ca. 10 ton og kører på fedtede 60 mm aksler på 2 punkter, så burde en lille luge på 200 kg klare sig på 30 mm aksler uden at bekymre sig om slid, hvis du skal åbne den <1000 gange om året.
Nogle billeder ville være fantastiskeAndreas_kalmar sagde:
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Det ordner jeg i morgen så snart det bliver lyst 
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Renovatør
· Kalmar
· 3 054 indlæg
Måske lidt overarbejdet...