OK. Tak! Tilverkar luckan själv. Ved ikke hvor man får fat på bussningar men derimod er kullager let og billigt at finde. :p

Hængsler til en bildør? De er solide men sandsynligvis rigtig dyre som nye reservedele.
Brugt?
Ellers bygge egne.
Jern mod jern med en dråbe olie en gang imellem kan ikke være noget problem. Den luge vil vel næppe blafre som en lærkevinge præcis?

• Synes
Busster
  • Laddar…
Der findes jo svejsegængsler. Bør fungere udmærket og billigt.

raveper raveper sagde:
Der findes jo svejsegange. Bør fungere fremragende og billigt.
Nej, de er ikke lavet til denne type belastning (tappen risikerer at bøje/svejsningen kan sprække) desuden skal man have dem helt lige for at de skal fungere hvis man bruger dem på denne måde.. (ved almindelig anvendelse glider de på anlægsfladen mellem hannen og hunnen, hvor man har en messingbrik)

Aksel lige igennem og lejer i rammen? Burde ikke koste en formue

• Synes
Busster
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
Aksel helt igennem og lejer i rammen? Burde ikke koste en formue
Bliver svært med gennemgående aksel i "et hul i gulvet", hvordan få den derind? :thinking:

Jeg ved hvordan jeg ville have gjort, lidt fristet til at starte computeren og sætte gang i Inventor :geek:

Violina Violina sagde:
Bliver svært med gennemgående aksel i "et hul i gulvet", hvordan få den der? :thinking:

Jeg ved, hvordan jeg ville have gjort, lidt fristet til at starte computeren op og tage fat på Inventor :geek:
“If there is a will, there is a way!” ;)

Man bygger ramme og luge sammen og fastgør i hullet hvis det er stål så svejser man er det beton så må det blive kemisk anker eller misser jeg noget?

Man bygger ram og låge sammen og fastgør i hullet, hvis det er stål, så svejser man, er det beton, så må det blive kemankre, eller mangler jeg noget?
Ikke mange mangler her! :D

Ser bare en masse løsninger, hvor meget skal den åbnes? Hvis man sammenligner med min kærre på maskinen, så løfter den ca. 10 ton og kører på fedtede 60 mm aksler på 2 punkter, så burde en lille luge på 200 kg klare sig på 30 mm aksler uden at bekymre sig om slid, hvis du skal åbne den <1000 gange om året.

Ser bare en masse løsninger hvor meget skal den åbnes? Hvis man sammenligner med min vogn på maskinen, så løfter den ca. 10 ton og leder på fedtede 60 aksler på 2 punkter, så burde en lille luge på 200 kg klare sig på 30mm aksler uden at tænke på slidtage, hvis du skal åbne <1000 gange om året
Nogle billeder ville være fantastiske :D

Det ordner jeg i morgen så snart det bliver lyst :-)

• Synes
Busster
  • Laddar…
Gul og grøn metaldel af en bygge- eller konstruktionsmaskine, med synlige led og bolte, delvist dækket af snavs og vandstænk.

• Synes
Busster
  • Laddar…
Hvad tror I om denne åbning? :D

• Synes
claesborjesson
  • Laddar…
Måske lidt overarbejdet...

• Haha
Busster
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.