Jeg vil forsøge at montere min 40-tommer tv på væggen, men er lidt usikker på, hvordan man skal gøre det med skruningen. Fjernsynet vejer 8 kg og vægbeslaget ca. 2-3 kg. Jeg er meget uvidende om dette, så derfor vil jeg være lidt ekstra sikker, inden jeg begynder.
Lidt info
* Væggen er af gips
* Der er træregler bagved
* Dybden på gipsen er ca. 31 mm (meget usikker måling), tror det er to gipsplader bagved altså
Jeg har uploadet et billede fra manualen, der følger med, og de skruer, som manualen anbefaler at bruge. Skruerne på billedet er ca. 6 cm i længden.
Så hvordan gør jeg med boringen? Skal jeg bare skrue skruerne, der følger med, direkte i gipsen, eller skal jeg forbore først og så skrue skruerne i reglerne uden noget imellem?
Jeg har lavet et hul tidligere i væggen, og det mærkelige er, at der kom luft ind fra hullet ind i rummet (!), har ingen idé om, hvad der er bag væggen, men vil gerne have hele løsningen "vindtæt," så at sige.
Ved du om skruerne kommer i en regel? I så fald skal du have træskruer, der er så lange, at de når ind et stykke i reglen, de første 26mm vil ikke bære overhovedet, da de kun går gennem gipsen.
Hvis du ikke rammer reglar, skal du købe mollyplugg til dobbeltgips.
Da beslaget er af udtrækstypen, dvs. TV'et hænger et stykke ud fra væggen, vil du få en ret stor belastning på de øverste skruer, så vær omhyggelig med, at de fæstner ordentligt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.