Hej! Jeg er i gang med at lave om i vaskerummet og vil nu hænge mit højskab op på væggen og undrer mig om det holder?

Skabet vejer 25kg og er 2m højt (metod Ikea)

Huset er bygget i 2017 og har enten osb eller krydsfiner bagved. Holder 2 skruer?

mvh zani

Ingen? Hvis det er den forkerte forumdel, hvordan ændrer jeg det?

2 skruer synes jeg er for tyndt. , sæt en liste fx 30X30 mm i skabet længst inde i overdelen og skru den oppefra og bor 3 huller 5 mm og skru ind i væggen, så er det 5 beslag der holder.

Rediger gerne forboret med en 2 mm bor, hvor skruen skal ind, så flækker den ikke bagvedliggende plade og bider godt, stram til det føles stramt, ikke for konge og fædreland.

Skal skabet ikke have nogen ben? Hvis ikke, så tror jeg ikke, det er skruerne eller væggen der er problemet, men skabet selv. Hvis du begynder at laste ting ind, tror jeg, skabet går i stykker, hvis det ikke har støtte underneden.

• Synes
Fairlane
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
2 skruer synes jeg er for skrøbeligt. Sæt en liste fx 30X30 mm i skabet længst inde i overdelen og skru den oppefra og bor 3 huller på 5 mm og skru ind i væggen, så er der 5 fastgørelser, der holder.

Rediger gerne forbor med et 2 mm bor der hvor skruen skal ind, så flækker ikke den bagvedliggende plade og bider godt, stram til det føles stramt, ikke for konge og fædreland.
Tak for hjælpen, men er det nødvendigt selvom der er metalbeslag (vedhæfter billede)

• Inderside af et skab med to metallfester monteret på hver side af den øverste hylde.
M mlkjhr sagde:
Skal skabet ikke have nogen ben? Hvis ikke så tror jeg ikke, det er skruerne eller væggen, der er problemet, men skabet selv. Hvis du begynder at laste ting ind, tror jeg, skabet går i stykker, hvis det ikke har støtte underneden.
Tænkte at undlade ben, så robotstøvsugeren nemt kan komme under. Men hvis benene holder skabet, så det ikke går i stykker, så bør jeg måske tænke om. Tak for svar.

• Synes
mlkjhr
  • Laddar…
Z zaniii sagde:
Tænkte undgå ben så robotstøvsugeren nemt kan komme under. Men hvis benene holder skabet så det ikke går i stykker, så måske jeg skal tænke om. Tak for svar.
En liste forneden mod væggen som aflaster hjælper jo en hel del men stadig problem i forkant kan jeg tro.

M mlkjhr sagde:
En liste under mod væggen, der aflaster, hjælper jo en hel del, men stadig problemer i forkanten kan jeg tro.
Du har nok ret. Tænkte ikke på, at underdelen kunne gå i stykker. Jeg tager ud og køber ben.

Tak for jeres svar

Konsoller nedenunder måske kan være en mellemvej, hvis der er plads.

N nevinator sagde:
Konsoler undertill kanske kan vara en medelväg, om utrymme finns.
Havde været et alternativ, men desværre findes der ikke plads.

Hvis du sætter en regel 45x45 på væggen under skabet med 5 lidt kraftigere skruer i væggen (forbor med bor, der har diameter som kernen på skruen) i reglen bor som skruen tykk. Så vil skabet stå på den og tage op 95 % af lasten, og de øvre beslag holder imod nedad og for, at skabet ikke falder ud. Ovanfra.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.