Hej!

Jeg leder efter løsninger til, hvordan jeg skal hænge mit LCD-tv op på væggen. Tv'et er ikke specielt tungt (under 8 kg) og har ikke VESA-standard huller til ophængning, men der er dog 2 huller til kroge. Væggen, som jeg har tænkt mig at bruge, har kun en spånplade.
Jeg så på et andet forum, at nogen havde hængt tv'et op med mollys på en gipsvæg, men hvordan gør jeg på en spånplade?

tak på forhånd

• Bagsiden af en LCD-tv uden VESA-standard huller, med to huller til kroge, placeret på et rektangulært stativ.
Om TVen vejer under 8 kg kan du gøre, hvordan du vil faktisk. Hvad som helst kommer holde....

Om det findes huller för kroge, hvorfor ikke bruge kroge som du skruer ind i væggen? 5 mm tykke er rigeligt. Tager du en L-formet krog, så burde det vel fungere? Du kan jo også tage en lidt længere skrue som du snor noget blødt rundt og så hænger TVen på.

He he, så fantastisk enkelt.

Jeg ved ikke hvor tyk spånskivan er, men det har måske ingen betydning?

Den skal være 13 mm, hvis det er en spånplade.

Hvis du vil være ekstra sikker, så skaffer du et par billedekroge med dobbelt skruehuller og derefter nogle ca. 20 mm lange træskruer.

Eller bruger netop et Mollyankare. Fungerer på alle plademtrl, også spån og OSB.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.