Læste i en tråd, at man ikke bør mure 100 mm tykke bærende vægge højere end 2400 mm, da de så risikerer at blive ustabile.
Vi vil have en del af vores hjertemur i vores hus i letbeton, og jeg har fokuseret på Multiplattan fra H+H. Vi vil have den i noget relativt massiv og ubrændbart materiale for at kunne stille en Kakelugn direkte imod. Den skal derefter varme væggen og på den måde sprede lidt varme i vores hus.
Problemet er, at vi vil gøre den 2800 høj. Fungerer det da med 100 mm blokkene, eller synes I, at man skal gå op til 150 mm for stabiliteten?
Jeg har mailet H+H uden at have fået noget svar.
Vi vil have en del af vores hjertemur i vores hus i letbeton, og jeg har fokuseret på Multiplattan fra H+H. Vi vil have den i noget relativt massiv og ubrændbart materiale for at kunne stille en Kakelugn direkte imod. Den skal derefter varme væggen og på den måde sprede lidt varme i vores hus.
Problemet er, at vi vil gøre den 2800 høj. Fungerer det da med 100 mm blokkene, eller synes I, at man skal gå op til 150 mm for stabiliteten?
Jeg har mailet H+H uden at have fået noget svar.
Prisen spiller ingen rolle. Det er vægtykkelsen jeg vil holde nede, vi bygger et lille hus.... Men fem centimeter gør måske ikke så meget..
Jeg må tage og ringe til H+H og høre i morgen.
Tak for jeres tanker
Jeg må tage og ringe til H+H og høre i morgen.
Tak for jeres tanker
Klik her for at svare