H
Er der nogen, der har testet Gyproc Habito?
 
Jeg skal hente mine første plader på mandag. Det bliver spændende at se, hvordan de fungerer!
 
AndersPS sagde:
Jeg skal hente mine første skiver på mandag. Det bliver spændende at se, hvordan de fungerer!
Lov at rapportere :) Hvad koster de?
 
Ja, rapporter gerne!
 
De fungerede meget godt. Tunge som bare pokker er de dog, så vær forberedt på det, når du skal løfte dem.

Det er også umuligt at skrue med almindelig gipsskrue, jeg købte mine plader på Beijer, og de havde en specialskrue, som var til netop disse plader - som de ville få levering af om nogle måneder (da jeg købte mine plader). De anbefalede en type hårdgipsskrue, der var helt værdiløs, fik en anden kasse dagen efter, og det fungerede nogenlunde.

Tænk også på, at der er meget glasfiber i pladerne. Meget sværere at skære sammenlignet med almindelig gips, og det går absolut ikke at save i dem med maskine, ikke engang på lav hastighed. Gjorde det ikke selv, men jeg havde nok anbefalet åndedrætsværn, når man knækker pladerne. Det lugter forfærdeligt, når man bruger hulsav osv.

Holdbarhedsmæssigt virker de top. Jeg har to lag gips, det inderste almindelig gips og et lag Habito udenpå. Har sømmet (!) billeder op i væggen.

Der lader til at være en lignende variant, som koster meget mindre nu.
 
  • Synes
Kalle_Kiander
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.