D
Overvejer at hænge fire romerske ringe (gymnastikringe) op i loftet i børneværelset.

Huset er bygget i 1991, og loftet er af betonelementer, der er løftet på plads, da huset blev bygget. I det mindste er det min killgissning, da man kan se tydelige samlinger i loftet hver 3-4 meter.

Hvilke muligheder har jeg for at fastgøre en skrueøje i loftet?

Jeg tænker spontant på sådan en her med rawlplug:

https://www.bauhaus.se/skruvogla-co...BR1FWy4lEAQYBCABEgJwJfD_BwE#go-to-description

Skærmbillede af en metal skruering med en øsken, velegnet til ophængning i betonloft, som vist i en diskussion om montering af gymnastikringe.

D
Skal vel tilføje, at børnene vejer 20-30 kg, og de sandsynligvis vil blive trætte, før de vejer 40-50 kg.

Thorsmanplugg passer godt til skrue øjer.

D
Jeg købte for et stykke tid siden (svindyre) plugs fra Ficher på Bauhaus

Fischer universaldybel med røde og grå detaljer, købt fra Bauhaus.

Løfteøje og ekspansionsbolt ville jo være et andet alternativ

• Synes
AndersS
  • Laddar…
D
Bliver så besværligt den dag det skal spartles igen

Uafhængig af løsning skal det spartles.

En helt almindelig 6mm plug kan klare den trækbelastning i beton, så en plug som passer til øjet vil ikke have nogen problemer overhovedet.

Datteren havde en boksebold i kælderen for mange år siden og den har fået lov til at blive siddende. Bare skru den af og lad ekspansionsbøsningen sidde tilbage og spartle.
Øjeformet metalbeslag fastgjort til en væg, brugt til ophængning af en boksbold, med synlige vægskader omkring. En metalbøjle med gevind bruges til ophæng i væggen, muligvis fra en bokseboldinstallation i en kælder. Hul i væg med synlig expanderhylse efter fjernelse af boxboll i kælderen.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
Trapetskroge er praktisk, hvis man har ståløjer på linerne.

RoTe
Jeg bruger essve plugs med det rigtige bor og deres skruer, og det sidder som bjerget. Min projektor har tre skruer, men jeg testede at hænge fra en enkelt, og det var intet problem... Beton er det bedste at fastgøre ting i.

RoTe RoTe sagde:
Beton er det bedste at fæstne ting i.
Jeg anser massivtræ for både enklere og bedre, når det gælder privatbrug og der forekommende laster.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.