Hej

Bor i et 1.5 plans hus som er bygget 2009 af myresjöhus/smålandsvillan.

Overetagen er ikke indrettet og da jeg inspicerede lidt forleden uge, fandt jeg et savsnit i gummidugen som sidder mellem huskroppen og karnappen.
I dag var byggerne her og skulle kigge på fejlen og konstaterede at hele dugen formodentlig skal udskiftes da man ikke må reparere dugen.

Talte med naboen efter tømrerens besøg som havde samme problem, og de havde været hos ham lige inden mig og inspiceret.

Han havde spurgt dem hvordan de fastgjorde dugen og så svarede de lidt forsigtigt at den skulle klemmes mellem tagspær eller noget, efter lidt pres så sagde de at de havde sømmet dugen fast i tagspærene, altså sømmer direkte igennem dugen som skal fungere som beskyttelse mod vand og fugt.
Naboen blev rasende da han hørte det for han havde tjekket med en bekendt som vidste lidt om det og som havde sagt at man aldrig må sømme eller lave huller i dugen.

Talte også med naboer der har færdiggjort deres overetager som bliver lidt bange når de hører det her og vil selvfølgelig vide hvordan de skal forholde sig til det hele, noget at bede dem udbedre ved 2 års eftersyn eller med det samme?

Nogen der ved og kan forklare hvad der gælder? hvordan må man fastgøre dugen?

Her kommer lidt billeder så I måske forstår hvad jeg mener
View attachment 43304
View attachment 43305
View attachment 43306
View attachment 43307
View attachment 43308
View attachment 43309

Meget taknemmelig for svar

Mvh Mattias

Billederne virkede vist ikke, gør et nyt forsøg

Tagkonstruktion med træbjælker og sort undertag.
Loftkonstruktion med synlige træbjælker og isolering.
Tagkonstruktion med træspær og krydsfiner plader.
Træbræt der er savet, med træspåner omkring, på en sort baggrund.
Tagkonstruktion af træbjælker set nedefra.
Træloftskonstruktion med synlige bjælker under renovering.

Er der virkelig ingen, der ved noget om dette? Jeg vil virkelig gerne vide, hvordan man skal forholde sig til leverandøren nu, når det skal repareres.

/Mattias

Op..

Kom nu tømrere !!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.