Visst, ikke et spørgsmål direkte relateret til vores villa, men hvis der er et sted man kan få et fornuftigt svar, er det vel her når det kommer til hvilket materiale der er slidstærkt og let at arbejde med til vores behov.

Jeg har planer om at forsøge at renovere en sæt dæk (sidder på en barnevogn) som har en tendens til at samle grus i mængder. Idéen er først at pille alle stenene ud, der har sat sig fast i dækkene, og derefter fylde hullerne og lægge et passende materiale på for at skabe en lidt bedre slidflade.

Nogle tanker om, hvad jeg kan købe for at fylde hullerne med?
Nogle tanker om, hvad jeg kan bruge til slidfladen?

• Barnvognsdæk med små sten indlejret i overfladen, der viser slid og behov for renovering.
  • Barnvognshjul med små sten i dækket, viser tegn på slitage og behov for reparation.
Åsa Lund
Kan man tage afklippede dele af dæk til cykel og sy sammen med ståltråd på en eller anden måde?

Stickan56
Hvad er problemet?:surprised:

Stickan

Gummireparationen fra Biltema gør arbejdet. Garanteret.

nikasp
Vi har også lignende dæk på barnevognen, og det er ikke super sjovt at rulle vognen gennem huset på parketten, hvis der er fyldt med grus i dækkene. De fleste luftgummihjul har ikke det problem (men der er risiko for punktering).

Stickan56 Stickan56 sagde:
Hvad er problemet?:surprised:

Stickan

• Synes
tveksamt
  • Laddar…
M MasMats sagde:
Gummilagningen från Biltema gør jobbet. Garanteret.
Mm, jeg har overvejet den. Min eneste overvejelse er egentlig, hvor slidstærk den bliver, det bliver jo den nye slidflade ligesom...

Stickan56
tveksamt tveksamt sagde:
Mm, jeg har overvejet den. Min eneste overvejelse er egentlig, hvor slidstærk den bliver, det bliver jo den nye slidflade ligesom...
Overfladen virker porøs, så jeg er i tvivl om det holder.
Det ser ud til at være et almindeligt problem. https://www.barnvagnsblogg.com/barnvagnshjul-en-guide/
Kan man ikke skifte til en bedre type hjul?

Stickan

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 sagde:
Kan man ikke skifte til en bedre type hjul?
Det går nok fint, spørgsmålet er til hvilken pris. I betragtning af at en ny vogn kan koste 10-15 tusinde, er hjulene næppe gratis. Mit håb er at finde en lidt billigere, men stadig okay løsning. =)

Tak for input dog!

Bedste svar

Skær en gummislange op, som er lidt mindre, så du kan trække den over hjulet.
Tror Jula har billige reserveslanger til deres pirra.

• Synes
tveksamt
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.