Hej.
Vi har lige bygget en udestue på ca. 21m2. Det, der mangler at gøre, er at lægge klinker på gulvet.
Vi har støbt en plade, som udestuen er bygget på. Vi valgte ikke at lægge gulvvarme i pladen, fordi vi følte, vi ikke skulle have brug for det.
Dog har ønskerne nu ændret sig, hvilket gør, at vi har brug for hjælp til at finde ud af, hvad vi har af muligheder.
Der er ca. 17-18mm mellem pladen og den øverste kant på skinnerne til dørene.
Er der mulighed for at lægge elektrisk gulvvarme og derefter klinker uden at overskride denne kant?
Eller skal ønsket bare lægges væk igen.
Venlige hilsener
Linus
Vi har lige bygget en udestue på ca. 21m2. Det, der mangler at gøre, er at lægge klinker på gulvet.
Vi har støbt en plade, som udestuen er bygget på. Vi valgte ikke at lægge gulvvarme i pladen, fordi vi følte, vi ikke skulle have brug for det.
Dog har ønskerne nu ændret sig, hvilket gør, at vi har brug for hjælp til at finde ud af, hvad vi har af muligheder.
Der er ca. 17-18mm mellem pladen og den øverste kant på skinnerne til dørene.
Er der mulighed for at lægge elektrisk gulvvarme og derefter klinker uden at overskride denne kant?
Eller skal ønsket bare lægges væk igen.
Venlige hilsener
Linus
Hvis I lægger T2 Quicknet som bygger 3mm, kan man lægge klinker direkte på den, den behøver altså ikke blive spartlet ind. Da vil I klare bygge højden med god margin. Omkostningsmæssigt sparer I også arbejdet med flydespartling. Derimod bliver fliselægningen formodentlig mere besværlig, men varmekablet er godkendt til det.
Det kan gå, men det er ikke ifølge producentens anvisninger at spartle så tyndt. Der ligger også en varmekabel med et net, så spartelmassen får ikke hæfte over hele overfladen. Risikoen er, at det ikke hæfter ordentligt og med tiden revner. I som siger andet, har I nogen erfaring eller går I på fornemmelse?
Et gitter, det er jo huller i det og evt. spartel/flydeprodukt bider i hullerne, der findes i nettet, i forhold til cm2 så er det meget, der hæfter, ser ingen problemer med det. Angående en producents info om mindstedybde er for at varmen skal sprede sig, og ikke gulvet skal blive varme-stribet, hvis en V-kabel ligger lavt.
Klik her for at svare

