Hej.

Vi har lige bygget en udestue på ca. 21m2. Det, der mangler at gøre, er at lægge klinker på gulvet.
Vi har støbt en plade, som udestuen er bygget på. Vi valgte ikke at lægge gulvvarme i pladen, fordi vi følte, vi ikke skulle have brug for det.

Dog har ønskerne nu ændret sig, hvilket gør, at vi har brug for hjælp til at finde ud af, hvad vi har af muligheder.
Der er ca. 17-18mm mellem pladen og den øverste kant på skinnerne til dørene.

Er der mulighed for at lægge elektrisk gulvvarme og derefter klinker uden at overskride denne kant?
Eller skal ønsket bare lægges væk igen.

Venlige hilsener
Linus
 
  • Lineal måler afstanden mellem betonpladen og dørskinne i et nybygget orangeri, viser ca. 17-18 mm.
Anbefalet tykkelse på flydemørtel, når man skal have elektrisk gulvvarme, er 15mm. Derefter kommer fliselim og klinker. Så nej, det fungerer ikke
 
Hvis I lægger T2 Quicknet som bygger 3mm, kan man lægge klinker direkte på den, den behøver altså ikke blive spartlet ind. Da vil I klare bygge højden med god margin. Omkostningsmæssigt sparer I også arbejdet med flydespartling. Derimod bliver fliselægningen formodentlig mere besværlig, men varmekablet er godkendt til det.
 
Læg V-kablet og spartl jævnt eller flyd og træk ud, så det ligger i niveau med V-kablet, det bygger ikke mere end kablet, men det bliver meget lettere at lægge fliser på en jævn overflade.
 
Problemet er, at det bliver for tyndt med 3mm spackel.
 
J Johan456 sagde:
Problemet er at det bliver for tyndt med 3mm spackel.
Hvorfor?
 
Det er en støbt plade på jord, kan vel alligevel ikke være nogle problemer med et tyndt spartellag? Det er jo ikke sådan, at det behøver at være selvbærende.
 
Det kan gå, men det er ikke ifølge producentens anvisninger at spartle så tyndt. Der ligger også en varmekabel med et net, så spartelmassen får ikke hæfte over hele overfladen. Risikoen er, at det ikke hæfter ordentligt og med tiden revner. I som siger andet, har I nogen erfaring eller går I på fornemmelse?
 
Et gitter, det er jo huller i det og evt. spartel/flydeprodukt bider i hullerne, der findes i nettet, i forhold til cm2 så er det meget, der hæfter, ser ingen problemer med det. Angående en producents info om mindstedybde er for at varmen skal sprede sig, og ikke gulvet skal blive varme-stribet, hvis en V-kabel ligger lavt.
 
J Johan456 sagde:
Det kan gå, men det är inte enligt tillverkarens anvisningar at spartle så tyndt.
Det afhænger vel af producenten? Du kan vel ikke henvise til en specifik anvisning og hævde at de er almengyldige? Men så klart at TS kan lede rundt indtil hen finder et produkt som fungerer .
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.