Hej, hvis man skal have gulvvarme i et nyt hus, er man så fast i den planløsning, man har lavet fra starten, eller kan man flytte/lave nye vægge, hvis man vil? Tænker, om det er nemt at punktere slangen?
Overvejer at bygge hus med "uinrettet" loft, som på et senere tidspunkt skal indrettes som overetage. Men tænker, at planløsningen på overetagen kan vente, indtil det er tid. Men hvis man skulle lægge gulvvarme, maler man sig så op i et hjørne med væggene? Tænker om det så er bedre at trække op rør til radiatorer i stedet måske.
Tak på forhånd
/Per
Overvejer at bygge hus med "uinrettet" loft, som på et senere tidspunkt skal indrettes som overetage. Men tænker, at planløsningen på overetagen kan vente, indtil det er tid. Men hvis man skulle lægge gulvvarme, maler man sig så op i et hjørne med væggene? Tænker om det så er bedre at trække op rør til radiatorer i stedet måske.
Tak på forhånd
/Per
Nej altså du kan jo skrue en indvendig væg op selvom du har vandbåren gulvvarme, men du skal holde øje med hvor slangerne går. Det er mindre sjovt at skrue i en slange, da det har en tendens til at blive sådan et moderne indendørs vandfald på etagen nedenunder.
Ja, det er det jeg er bange for. Men hvor tæt plejer rørene at ligge? Jeg tror næsten, jeg skaber problemer for mig selv ved at have gulvvarme.K Kimpaann sagde:
Hvorfor ikke lægge gulvvarmen i forbindelse med at I indretter loftet? Læg noget enkelt undergulv nu, hvis I har brug for det.
Klik her for at svare