Hvis man på et lättklinkers gulv vil lægge gulvvarme, hvordan gør man?
Fræser man ned spor for at lægge i gulvvarmeslangen, eller lægger man en plade, der holder slangen, og så lægger man flydespartel på?
Hvor finder man flydespartel til en rimelig pris?

Jeg antager, at du mener vandbåren, eftersom du siger slange?
Det spiller ingen rolle, hvordan du får det fast, naturligvis skal du være forsigtig.
Plade osv. letter arbejdet, men koster. Kabelklemmer direkte mod underlag, strips mod eventuel armering.
Men det er ikke det, der er problemet, det er hvad der er under, som du skal tage højde for.
Dvs. er det uisoleret beton = bør man isolere først.
Derefter er det bare at følge instruktionerne, når du flydespartler... med alt hvad det indebærer.
Min erfaring med prisbilledet på flydespartel er, at man skal tjekke lidt rundt, da det ser ud til at være dagspris.
Bauhaus plejer at have gode priser samt Byggmax. Men skal man have større mængder, kan det fungere at gå til Beijers og få en god pakkepris, og så får man et kendt mærke.

Jeg har nu beregnet at flydespartle over gulvvarmeslangerne over hele gulvet. Det bliver ekstremt dyrt. At lægge et finlag over slangerne bliver heller ikke godt, da det var meningen at vi skulle undgå transport med cementbiler. Tilbage er muligheden for at lægge en form for plade med spor til gulvvarme og derefter vores gulv ovenpå. Hvilken teknik er bedst? Hvad koster det per m2?

P
Jeg vil bryde min kælder op til sommer og isolere og støbe igen og derefter lægge slanger til gulvvarmen samtidig.

Skal du lægge gulvvarme i hele huset?
I så fald findes der et antal forskellige metoder for at få det godt. Både LK og Uponor har ganske tydelige instruktioner på deres hjemmeside for de forskellige installationstyper, der findes.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.