29,461 læst ·
30 svar
29k læst
30 svar
Gulvvarme i Glespanel eller Sporet spånplade
Medlem
· västra göteland
· 6 indlæg
Synes jeg også, men konstruktionsprincip fandt jeg på Uponors hjemmeside, og Uponor beregnede sløjfer osv. ud fra den princip.
Skal bygge nyt igen nu, og tænker bruge sporede spånplader.
Skal bygge nyt igen nu, og tænker bruge sporede spånplader.
Jeg indser, at jeg var lidt uklar... Jeg har altså lagt 22mm gulvspån på bjælkerne, derefter savede jeg strimler af 19mm spånplade, som blev skrue-limet og lagt som spredt panel. Derefter plader, slange gulvgips som blev skrue-limet, derefter dampspærre og parket.
Nej, gulvet suger ikke fugt, man har plastik for at gulvets over- og underside i videst muligt omfang skal leve i samme miljø og dermed mindske risikoen for, at gulvet bliver skævt. Det handler altså om, at det skal være LIGE fugtigt overalt, ikke mindre fugtigt...HEM2121 sagde:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,623 indlæg
Så må du nok ringe Uponor og spørgeMathiasS sagde:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,623 indlæg
Så kan du ringe dertil ogsåMathiasS sagde:
Det bliver kondens og den kondens påvirker parketgulvet. Vi brugte en foam som var plastbelagt på den ene side. Smidigt da man har alt i ét.
Senest redigeret:
Jeg har talt med begge og fået andre mere rimelige svar. HVIS det faktisk skulle være sådan, at der dannes kondens som du siger, ville det være en katastrofe at lægge en plastik. Hvor tror du vandet tager hen da? Skæve gulve er det sidste man behøver bekymre sig om i den situation.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,623 indlæg
Ja, nu er det ikke lækage vi taler omMathiasS sagde:
Det er pladerne som fordeler varmen.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 indlæg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5,623 indlæg
Du skrev:MathiasS sagde:
Jeg har talt med begge og fået andre mere rimelige svar. HVIS det faktisk skulle være sådan at der dannes kondens som du siger, ville det være en katastrofe at lægge en plastfolie. Hvor tror du vandet tager hen da? Skæve gulve er det sidste, man behøver at bekymre sig om i den situation.
Hej!P Mattiaz sagde:
Det er et stykke tid siden, du skrev dette nu, men da jeg tænkte at gøre præcis det samme, undrer jeg mig over, hvordan det har fungeret for dig?
Kan du huske, hvilken tykkelse på slangen du havde?