Næ, det er klart, du har jo lagt spånpladen det forkerte sted. Den skal ligge på bjælkerne, ikke oven på rørene.
 
Synes jeg også, men konstruktionsprincip fandt jeg på Uponors hjemmeside, og Uponor beregnede sløjfer osv. ud fra den princip.
Skal bygge nyt igen nu, og tænker bruge sporede spånplader.
 
Jeg lagde gles ovenpå spångolvet og gulvgips på det. Blev et temmelig stumt bjælkelag ��
 
H
Er det vandbåren varme, skal der være en plastfolie/fugtspærre mellem rør og gulv, ellers er der risiko for, at gulvet trækker vand/fugt til sig.
 
Jeg indser, at jeg var lidt uklar... Jeg har altså lagt 22mm gulvspån på bjælkerne, derefter savede jeg strimler af 19mm spånplade, som blev skrue-limet og lagt som spredt panel. Derefter plader, slange gulvgips som blev skrue-limet, derefter dampspærre og parket.
 
HEM2121 sagde:
Er det vandbåret varme, skal der være en plastfolie/fugtsikring mellem rør og gulv, ellers er der risiko for, at gulvet suger vand/fugt.
Nej, gulvet suger ikke fugt, man har plastik for at gulvets over- og underside i videst muligt omfang skal leve i samme miljø og dermed mindske risikoen for, at gulvet bliver skævt. Det handler altså om, at det skal være LIGE fugtigt overalt, ikke mindre fugtigt...
 
H
MathiasS sagde:
Nej, gulvet trækker ikke fugt til sig, man har plastik for at gulvets oven- og underside så vidt muligt skal leve i samme miljø og dermed mindske risikoen for, at gulvet bliver skævt. Det handler altså om, at det skal være LIGE fugtigt overalt, ikke mindre fugtigt...
Så må du nok ringe Uponor og spørge :)
 
Det er ikke Uponor man skal spørge, det er gulvproducenten.
 
H
MathiasS sagde:
Det er ikke Uponor man skal spørge, det er gulvproducenten.
Så kan du ringe dertil også:) Vi fik den forklaring fra både gulvproducenterne og fra Uponor.
Det bliver kondens og den kondens påvirker parketgulvet. Vi brugte en foam som var plastbelagt på den ene side. Smidigt da man har alt i ét.
 
Senest redigeret:
Jeg har talt med begge og fået andre mere rimelige svar. HVIS det faktisk skulle være sådan, at der dannes kondens som du siger, ville det være en katastrofe at lægge en plastik. Hvor tror du vandet tager hen da? Skæve gulve er det sidste man behøver bekymre sig om i den situation.
 
H
MathiasS sagde:
Jeg har talt med begge og fået andre mere rimelige svar. OM det faktisk skulle være sådan, at der dannes kondens som du siger, ville det være en katastrofe at lægge en plast. Hvor tror du, vandet tager hen da? Krogede gulve er det sidste man behøver bekymre sig for i den situation.
Ja, nu er det ikke lækage vi taler om :)
Det er pladerne som fordeler varmen.
 
Lækage og plader? Forstår ikke hvad det har med plastfilm at gøre, hvorfor taler du om det? Eller bedre, svar ikke, vi lader sagen bero....
 
H
MathiasS sagde:
Lækage og plader? Forstår ikke hvad det har med plastfilm at gøre, hvorfor taler du om det? Eller bedre, svar ikke, vi lader sagen bero....
Du skrev:
Jeg har talt med begge og fået andre mere rimelige svar. HVIS det faktisk skulle være sådan at der dannes kondens som du siger, ville det være en katastrofe at lægge en plastfolie. Hvor tror du vandet tager hen da? Skæve gulve er det sidste, man behøver at bekymre sig om i den situation.
 
P Mattiaz sagde:
Jeg indser, at jeg var lidt uklar... Jeg har altså lagt 22mm gulvspånplade på bjælkerne, derefter savede jeg strimler af 19mm spånplade, som blev skruesammen og lagt som glespanel. Derefter plader, slange og gulvgips, der blev skruesammen, derefter dampspærre og parket.
Hej!
Det er et stykke tid siden, du skrev dette nu, men da jeg tænkte at gøre præcis det samme, undrer jeg mig over, hvordan det har fungeret for dig?
Kan du huske, hvilken tykkelse på slangen du havde?
 
Det har fungeret godt, og jeg oplever vores bjælkedæk som mere stille og stivere end de andre huse, vi omgås med folk i.
16mm slange bruger jeg.
 
  • Synes
robertua
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.