Er det nødvendigt at sammensætte gulvspån, så samlingerne falder på en lægte? Spånen bliver jo limet, og en limfuge med hvidlim mellem to træstykker bliver jo stærkere end det omgivende træ. Eller er det sådan, at det bliver svært at opnå en så god limfuge i sammensatte gulvspånplader?
Nej, sådan er det ikke. Det afhænger af hvilken gulvspån man køber. Visse gulvspån har en not og fjer, der klarer mere og behøver ikke samles på en lægte, andre SKAL samles på en lægte. Bare læs brugsanvisningen.larsbj sagde:
Du har ret. men det er almindeligt på byggerier at det skarves mellem regler og det holder.injonil sagde:
Ja det er helt klart mange bud.
Og det er måske mange ting man både kan gøre og man ting man ikke skal gøre.
Men en ting synes jeg i hvert fald. Har man ingen hemmelig viden, så gør man præcis som leverandøren af produktet angiver. Sværere end det synes jeg ikke, det er.
Men tænker man på at arbejde med det samme produkt i mange år i træk, så kan jeg jo forstå, at man bliver lidt fristet af genveje, det bliver jo meget tid i sidste ende. Men ikke i mit hus tak.
Og det er måske mange ting man både kan gøre og man ting man ikke skal gøre.
Men en ting synes jeg i hvert fald. Har man ingen hemmelig viden, så gør man præcis som leverandøren af produktet angiver. Sværere end det synes jeg ikke, det er.
Men tænker man på at arbejde med det samme produkt i mange år i træk, så kan jeg jo forstå, at man bliver lidt fristet af genveje, det bliver jo meget tid i sidste ende. Men ikke i mit hus tak.
Klik her for at svare