Man kan gøre sådan, men det er ikke rigtigt!
Spøg til side, så giver det mig en masse merarbejde, især når gulvet nu allerede er lagt. Tak alligevel for et godt tip, som jeg slet ikke havde tænkt på.
Det enkleste er nok at købe en bøybar gulvsokkel af plast.
Ellers kan du prøve at save riller i bagsiden af en træsokkel og bøje den, eller dampe en smygliste/kvartstav og bøje den til den rette radius. Jeg har dog ingen idé om, hvor snævre radialer du kan få med ovenstående metoder, men det er blevet skrevet om dette her på forummet, så søg og du skal finde.
Ellers kan du prøve at save riller i bagsiden af en træsokkel og bøje den, eller dampe en smygliste/kvartstav og bøje den til den rette radius. Jeg har dog ingen idé om, hvor snævre radialer du kan få med ovenstående metoder, men det er blevet skrevet om dette her på forummet, så søg og du skal finde.
Kährs har en flexilist i træ, og jeg ved, at den findes i eg, andre træsorter ved jeg ikke om der findes. Den er ret neutral i både form og farve og er ret nem at arbejde med. Jeg har selv bøjet den rundt om en væg med en radius på lidt over 20 centimeter.
Det eneste du skal gøre er at lægge den i blød i den medfølgende plastikpose i ca. et døgn og derefter bøje den langs væggen og fastgøre den, indtil den er tør... supernemt! Den er godt nok ret dyr, men jeg syntes, at det var det værd.
/Per
Det eneste du skal gøre er at lægge den i blød i den medfølgende plastikpose i ca. et døgn og derefter bøje den langs væggen og fastgøre den, indtil den er tør... supernemt! Den er godt nok ret dyr, men jeg syntes, at det var det værd.
/Per
tak alle for svar. Får se hvordan jeg skal løse det.
Klik her for at svare