Har nu revet hele kælderen på grund af nedstøbte gulvregler i træ, som er blevet fugtskadet. Kælderen skal nu have klinker med gulvvarme i stedet, og derfor har jeg nu fjernet næsten alt organisk materiale.

Der var nedstøbte gulvregler, hvorpå der var sømmet tværbjælker, som bar op spånplader, der derefter lå vinyl på. I alt er 100m2 overflade nu revet op.

Desværre opdagede jeg, at to af gulvreglerne er støbt UNDER vores pejs. Jeg har fået fjernet alt bortset fra de præcise stykker, der ligger under pejsen. Det samme med en anden gulvregel, som ser ud til at være støbt skævt, så den forsvinder en lille smule under betonvæggen et sted. Denne kan heller ikke fjernes uden at beskadige væggen.

Eftersom der nu skal isoleres og derefter støbes op i det mindste 60mm, vil jeg virkelig ikke lave en fejl. Hvad tænker I om disse regelstykker under pejsen og i væggen? Selvfølgelig vil jeg gerne have fjernet reglerne, men hvordan? Hvis jeg IKKE vælger at fjerne dem, hvad tænker I om risiciene for videre fugtlugt gennem beton og klinker?

Hej! Prøv at bore og indsætte borakol kapsler, boren opløses med fugt og vandrer ind i træet og derefter kan reglerne ikke suge vand op. Nu er det mange år siden jeg brugte sådanne kapsler, så jeg ved ikke, hvordan det ser ud i dag, men dengang brugte vi dem til at konservere gamle vinduer på k-mærkede huse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.