Jeg skal bygge en skillevæg for at opdele et stort rum. Gulvet er et parketgulv (16 mm tror jeg), og der ligger gulvvarmeslanger under. Jeg ved ikke med sikkerhed, om der også ligger en slags spånplade mellem gulvvarmen og parketgulvet. Jeg vil ikke risikere at skrue hul i slangerne, så min tanke er at skrue en liggende aluminiumregel fast i gulvet med korte skruer, max 10 mm. I alu.reglen skruer jeg en liggende træregel, som jeg derefter fastgør de stående vægprofiler i.
Er dette en god idé, eller har nogen et andet smart forslag?

Jeg vil aldrig skrue i et gulv med varmeslange igen :blushing:

Hvad skal du "have" væggen til? Altså skal der hænge tunge ting på den, og udsættes den for trækkræfter?
For hvis den bare skal fungere som en væg, som man har billeder og lignende på, så er det nok med dobbeltklæbende tape under en træregel, eller alternativt kan du bruge montagelim som PL 400. Væggen skal jo bare stå der, så det behøver ikke skues.

Tak for svar. Væggen vil måske ikke blive belastet så meget. Den vil dele et rum, der er 4000 mm, og væggen bliver 2500, dvs. ingen døråbning, men den går ikke fra væg til væg, og den ene "ende" står frit. På den ene side af væggen vil et TV blive hængt op, på den anden side bygger jeg en bogreol fra gulv til loft. Loftshøjden er 3500 mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.