Hej

Jeg har en høj og en lavere gulvliste, som jeg gerne vil have til at mødes pænt, der er næsten 2 cm forskel i højden.

Er der nogen, der kan komme med forslag til, hvordan jeg kan lave mødet?

gulvlisten har en profil, så det er nok pænest, hvis den følger med ned og mødes. Men hvordan?

• To forskellige højder af gulvlister mødes ved et hjørne, med en forskel på cirka 2 cm i højde. Den ene liste har en profileret kant.
  • To forskellige gulvlister mødes i et hjørne, hvor den ene er højere end den anden. Der er en forskel i højde på cirka 2 cm.
  • Wow
Sernando
  • Laddar…
På nederste gulv lader du soklen gå rundt om hjørnet til kanten på det højere gulv. På højere gulv går soklen frem til yderhjørnet. Kløv en sokkelstykke, der er lige så bred som afstanden mellem det højere gulv og yderhjørnet. Denne geres 45 grader og stilles med fasningen mod yderhjørnet. Derefter geres de tilsluttende lister for at passe mod denne. Den øverste liste skal delvist kløves for at få det til at passe.

Ja det er jo et godt forslag. Men bliver jeg "trappe" ned listen til det lavere niveau eller "dyppe"?

Hvad bliver pænest mon?

I mit forslag følger fasingen med ned pænt og ordentligt
Et andet alternativ er at tage en anden højde på listen for at få overkanten til at linjere

Jeg tester lidt i dag. Så jeg tænker det bliver noget sådan her.

• Gulvbræt og væg med tilpasset fodliste i et byggeprojekt, med kost til venstre for indramning.
MrJay
Hvidt dørpanel i overgang mellem væg og gulv ved ventilationsrist, med en ujævn samling i panelerne.

• Synes
Anderscurl
  • Laddar…
Præcis, men jeg ville lave det lille stykke på det lavere gulv frem til overgangen mellem højt og lavt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.