11,605 læst ·
31 svar
12k læst
31 svar
Gulvkonstruktion med vandbåren gulvvarme i kælder
Medlem
· Västernorrland
· 126 indlæg
Denne tråd kører af sporet. Tager kontakt med Nivell og andre gulvlæggere her i området og ser, hvad de siger.
Det gør du rigtigt i, men tag også kontakt med blikkenslageren og gulvvarmeproducenten. Gulvlæggere og gulvproducenter har ikke den viden, der er nødvendig for dimensionering.AcidSleeper sagde:
Medlem
· Västernorrland
· 126 indlæg
Til orientering: Nivell gulv findes nu kun med 20-95mm isolering.
Medlem
· Västernorrland
· 126 indlæg
Har jo indset, at jeg har et et-strengssystem til radiatorerne...
Hvorfor skal prisen fordobles bare fordi man behøver en cirkulationspumpe?
Hvorfor skal prisen fordobles bare fordi man behøver en cirkulationspumpe?
Jeg havde bilat ud den gamle plade og isoleret med EPS beton (har gjort det selv) så gulvvarme og flydespartel ovenpå det. Så slipper du for at have noget organisk, som det bliver med nivelleringsgulvet, så en evt. fugtvandring ikke skaber noget problem. Hvad er det, der fordobles i prisen? ..At du behøver en shunt og en cirkpumpe?
//
M
//
M
Hvad er der for organisk i Nivell-gulv?trojlee sagde:Jeg havde fjernet den gamle plade og isoleret med EPS-beton (har gjort det selv), så gulvvarme og flydespartel ovenpå. Så slipper du for at have noget organisk, som det bliver med Nivell-gulvet, så eventuel fugtvandring ikke skaber problemer. Hvad er det, der fordobles i pris? .. At du har brug for en shunt og en cirkpumpe?
//
M
Eller, ja, reglerne er jo træ, men de står på plastfødder og har jo ventilationskanalen under sig, så de kan aldrig komme i kontakt med pladen...
Medlem
· Västernorrland
· 126 indlæg
Jeg har intet problem med fugt men fikser alligevel ventileret gulv da det ikke kan skade.
præcis det som trækker afsted. kigger jeg på pris til torørssystem for 5kvm så bliver det ca. 3000, men for enrørssystem så bliver det næsten 6000kr, fik lige et tilbud her på 5000kr +moms......
så fandens dyrt for kun 5kvm
præcis det som trækker afsted. kigger jeg på pris til torørssystem for 5kvm så bliver det ca. 3000, men for enrørssystem så bliver det næsten 6000kr, fik lige et tilbud her på 5000kr +moms......
så fandens dyrt for kun 5kvm
Ser ingen anledning for de, det er præcis de samme ting, der bruges...
LK's minishunt er omstillbar mellem et- og torørssystem... Men den første pris var måske bare en minikredsløbsventil... Og så burde det blive flere tusinde i forskel...
LK's minishunt er omstillbar mellem et- og torørssystem... Men den første pris var måske bare en minikredsløbsventil... Og så burde det blive flere tusinde i forskel...
Senest redigeret:
Medlem
· Västernorrland
· 126 indlæg
mm för LK 5kvm er det bare en minikredsventil.... så hvis man vil købe til større kvm indgår minishunt men så stiger også prisen.. det er minishunten der koster!
Ved du noget som koster mindre end 3500kr for 5kvm? Så må du meget gerne skrive en linje... Ville blive værdsat!
Ved du noget som koster mindre end 3500kr for 5kvm? Så må du meget gerne skrive en linje... Ville blive værdsat!
Nu skal jeg improvisere lidt..
det burde virke med kun en minikredsløbsventil, hvis det er muligt at montere en bypassledning mellem radiatorsystemet og tilløbet til gulvvarmeslyngen. Samt at du monterer en kontraventil, som sikrer flowretningen på det passende sted..
Men så har du et besvær med at justere og trimme alt, så det fungerer.. Og det er, hvis det fungerer altså! og denne metode er ikke noget, jeg har prøvet selv, men i teorien burde det være muligt at få det til at køre rundt..
men jeg ville ikke spare og gøre det, hvis det ikke var absolut nødvendigt..
mit forslag ville være at beholde en radiator eller en håndklædetørrer og så supplere med Elvarme for komfort..
eller installere en m60 eller en push12:à, så bliver det i det mindste mindre besværligt og sikkert bedre i det lange løb... på trods af en dyrere investering..
det burde virke med kun en minikredsløbsventil, hvis det er muligt at montere en bypassledning mellem radiatorsystemet og tilløbet til gulvvarmeslyngen. Samt at du monterer en kontraventil, som sikrer flowretningen på det passende sted..
Men så har du et besvær med at justere og trimme alt, så det fungerer.. Og det er, hvis det fungerer altså! og denne metode er ikke noget, jeg har prøvet selv, men i teorien burde det være muligt at få det til at køre rundt..
men jeg ville ikke spare og gøre det, hvis det ikke var absolut nødvendigt..
mit forslag ville være at beholde en radiator eller en håndklædetørrer og så supplere med Elvarme for komfort..
eller installere en m60 eller en push12:à, så bliver det i det mindste mindre besværligt og sikkert bedre i det lange løb... på trods af en dyrere investering..