Hej. Har lige brudt gulvet op for en kommende badeværelsesrenovering. Da jeg gjorde det samme på den nederste etage, fjernede jeg den gamle "isolering" (hvilket materiale det nu kan være) og erstattede den med glasuld. Nu er det dog et lidt større areal, og det er ikke ligefrem sjovt at fjerne alt dette.
Så hvad ville nogle eksperter gøre? Fjerne alt eller lade det være? Dette er et gulv på overetagen, så det er jo ikke voldsomt vigtigt med gode isoleringsegenskaber (eller?).

mvh
/Johan
 
  • Billede af et delvist fjernet trægulv med synlige bjælker og jordlignende materiale mellem dem, under en badeværelsesrenovering.
Lad det blive. Varmeisolering er i princippet uvigtigt i mellembjælkelag, det er lydisolering, der er pointen i et sådant tilfælde.
 
Ok, toppen. Tak Jon.
 
Hej, er også i gang med at tage et større gulv op, under mit gulv er der ca. 1,5-2 dm spån, mos, nåle og andet, og under det ligger der ca. 2-3 dm lerklining. Jeg skal forsøge at stabilisere gulvet på en eller anden måde, men har ikke helt fundet ud af hvordan endnu, det er et gammelt bjælkehus. Spændvidden er ca. 6 m, og der ligger et 50 mm tykt trægulv, som skal tilbage.
Jeg har ikke besluttet mig for, om leret skal ud endnu, eller om det får lov at blive, dog skal der ind igen spån efter eventuel kortling eller krydsklovning.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.