D
Hej,

Mine gulvbjælker (2" 8") er sunket, vredet sig eller noget. Jeg oplever, at jeg har lavninger mellem understøtningerne (hjørnesten og fundamentmur). Gulvbjælkerne har været udsat for en vis fugt nedefra (krybekælder), men der er ingen nævneværdig råd. Jeg har kontrolleret med en morakniv de steder, hvor isoleringen har været mest påvirket. Indervæggene i huset står på gulvspån (22 mm), så det er ikke aktuelt at fjerne dem for at rette bjælkelaget op.

Jeg har anskaffet mig en retsskinne på 4000mm for at få et bedre billede af, præcis hvordan lavningerne ser ud.

I de lavninger, jeg har nået at måle, er dybden højest 10mm over understøtningerne (320 cm).

Jeg tænker snart at lægge et laminat- eller et vinylklikgulv. Hvilke lavninger kan tolereres? Kan jeg bygge lavningerne væk med masonit 3x3mm, og hvordan gør man det enklest? Jeg vil til sidst, efter at jeg har fikset lavningerne, lægge en spånplade på 12mm.

Modtager alle tips!
Diagram over gulvbjælkers sænkning mellem grundmur og hjertemur, viser op til 10 mm forskel over 320 cm.

Senest redigeret:
D
Ja så skal jeg jo helt sikkert udjævne gulvet.

D
Ville det være muligt at flydespartle sådan nogle dale?

Jeg vil ikke lægge mere end nødvendigt på, og nogle steder vil flydet jo kun være 1mm. Går det ikke i stykker, når huset bevæger sig, eller når man går på så tyndt flyde?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.