Skal lægge et gulv på loftet, så jeg kan opbevare lidt ting deroppe. I dag er det 120 c/c mellem bjælkerne. Kan man nøjes med bare at lægge 22 mm gulvspånplade? Eller er afstanden på 120 c/c imellem for stor?

Det bliver for langt, det skal være cc60 for gulvspån. Selvfølgelig ville det holde et par kasser med tøj eller sådan, men jeg tror ikke gulvspån har en særlig behagelig karakter når man ligger på grænsen til hvad det tåler; enten holder det eller også braser det sammen. Planker svajer og man føler lidt bedre hvor meget man tør belaste...

Jeg har lagt gulvspån som gangbro på loftet, med cc 1200 mellem spærerne. Det holder godt til at kravle på og til de ting, jeg har til langtidsopbevaring på loftet.

Hvorfor ikke tage råspont, som på et ydertag, med høvlede siden op.

Det plejer jo at holde godt at hoppe rundt på med cc 1200.

//KoW

injonil sagde:
Det bliver for langt, det skal være cc60 for gulvspån. Selvfølgelig ville det holde nogle kasser med tøj eller sådan, men jeg tror ikke gulvspån har en særlig behagelig karakter, når man ligger på grænsen til, hvad det kan tåle; enten holder det, eller så bryder det sammen. Brædder svajer, og man kan bedre mærke, hvor meget man tør belaste...
Har samme tanke om at lægge gulv på loftet, og nu når jeg læser, at 1200 er for meget, så måske det kan fungere på et loft med mellemrum på 960, eller?

Ellers bliver det råspont....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.