Hej ..
Jeg overvejer at bygge et sommerhus i løs træ

jeg vil bygge det i 2 plan på overetagen vil der være en stor hems

spørgsmålet er som følger, skal man nødvendigvis sømme inderloftet på stueetagen?
jeg overvejede, om man ikke bare kunne sømme solide bærejern 8" ca med cc 800 og lægge 22mm spånpladegulv oppe.
jeg vil gerne have, at det ser ud næsten som i et tømmerhus, når man ser på inderloftet

tror I, det holder, eller skal man sømme jernene med cc 120 og tætsømme brædder + spånplade på overetagen?

det eneste problem, jeg ser, er jo, at der ikke kommer til at være isoleret gulv på overetagen, men det er vel ligegyldigt, for hele huset er jo åbent, varme og luft cirkulerer jo, som det vil mellem etagerne, i og med det er en hems...

Inderloftet er jo bare til for at give en pæn overflade og at holde oppe evt. isolering samt skjule rørføring, så hvis du ikke vil, så visst. Kør med bare bjælker på cc 60 du, så skal det ordne sig.

Milkshaken
Skulle nok satse på en eller anden form for inderbeklædning iaf.
det kan være nok med plyfa og savet træ 3"X 6" ... Ja typ plyfan som struktur og træet som bjælkeimitation. ser skide flot ud i en sommerhus. om derudover maler træet lysegråt eller brunt så får du en dybde i det hele...

hej
joo fast det bliver som en indre beklædning gulvet oppe kommer man jo til at se nedefra
på neder etagen=)
sømmene jeg et furugulv oppe å får jeg jo et furugulv med åsar som indre loft nede
:o
tror pokker jeg begynder så det går jo altid at sømme op et indre loft senere hvis jeg føler
for det

Mikael_L
Du har ingen vand/afløb, som du behøver at skjule der, i bjælkelaget?
Det samme gælder for elledninger, men bortset fra dem til lamper på nedenunder etagen, så kan de vel altid føres en anden vej.

Så kan jeg kun se en ting mere, der kunne give dig problemer, og det er lydisoleringen.
Men prøv at gøre som du havde tænkt, og opdager du bagefter, at det larmer for meget gennem bjælkelaget, kan du efterfølgende forskalle op i rummene mellem bjælkerne med f.eks. 45 eller 70mm, og dette rum kan derefter lydisoleres. Og så har du stadig (det meste af) de synlige bjælker.

Milkshaken
Synes nok alligevel, at man som sædvanligt begynder oppefra og ned. Altså fixer taget først, derefter væggene og til sidst gulvet. Man gør det i den rækkefølge ligesom.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.