Jeg har for nylig købt et etplanshus med indrettet kælder fra -69.
Nu er det sådan, at de har haft problemer med forhøjet fugtniveau i kælderen, men udvendigt er dette blevet ordnet med Platon-måtte mv. af den tidligere ejer.
Indvendigt er der dog ikke gjort noget.
I dagligstuen lå der tæppe med masonit på asfaboard nedenunder.
Desuden er hele gulvet dækket med kold asfalt eller tjære (tror jeg

).
Min første tanke var at rive alt ud og lægge Platon-måtte, spånplade og klikgulv,
men efter at jeg opdagede "suppedasen" i bunden, bliver jeg tvivlende.
"Suppedasen" er jo mere eller mindre umulig at få væk.
Er det virkelig værd at lægge Platon-måtte, hvis jeg ikke kan få fjernet asfalten/tjæren?
Så bliver der vel ingen affugtning af fundamentet alligevel?
Overvejer, om jeg kan lægge polystyren (for at få lidt varmere gulv), spånplade og klikgulv
i stedet.
Er jeg helt ude at cykle? ???