Jeg har for nylig købt et etplanshus med indrettet kælder fra -69.
Nu er det sådan, at de har haft problemer med forhøjet fugtniveau i kælderen, men udvendigt er dette blevet ordnet med Platon-måtte mv. af den tidligere ejer.

Indvendigt er der dog ikke gjort noget.
I dagligstuen lå der tæppe med masonit på asfaboard nedenunder.
Desuden er hele gulvet dækket med kold asfalt eller tjære (tror jeg :P).
Min første tanke var at rive alt ud og lægge Platon-måtte, spånplade og klikgulv,
men efter at jeg opdagede "suppedasen" i bunden, bliver jeg tvivlende.
"Suppedasen" er jo mere eller mindre umulig at få væk.
Er det virkelig værd at lægge Platon-måtte, hvis jeg ikke kan få fjernet asfalten/tjæren?
Så bliver der vel ingen affugtning af fundamentet alligevel?

Overvejer, om jeg kan lægge polystyren (for at få lidt varmere gulv), spånplade og klikgulv
i stedet.

Er jeg helt ude at cykle? ???
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.