inde på samme omgang som dig., jeg har betonhulsten, helt nøgne ydervæg i kælderen, har du pudset uden grunding? hvordan ser det ud i dag? SYNS FUGERNE MELLEM STENENE,?

kan man bare sætte et armeringsnet der og bruge weber 135 c pudsmørtel, og pudse 2-3 cm, så fugerne ikke ses som striber på væggene, når et tykt lag puds er påført, har nogen prøvet det eller har erfaring med det?

hvordan blev det for dig.

• Synes
Ernfrid
  • Laddar…
Elbk Elbk sagde:
inde på samme tid som du., jeg har betonhålsten, helt bar ydervæg i kælderen, har du pudset uden grunding? hvordan ser det ud i dag? SYNS FUGERNE MELLEM STENENE,?

kan man bare sætte armeringsnet op og bruge weber 135 c pudsbrænde. og pudse til 2-3 cm, så kommer ikke fugerne stribede væggene til at kunne ses, da et tykt lag af puds er påført, har nogen testet eller har erfaring med det?

hvordan blev det for dig.
Vi satte net og grundede med b mørtel har jeg for mig. Men når det er betonhålsten så kan du endda køre med A mørtel alene, hvis du gerne vil.

I stedet for at male farvede vi pudsen og lagde bare en primer på

Nej, du lægger jo på i omgange og trækker af, så der ses ingen samlinger

Okay. Har du et billede af, hvordan det ser ud umalet men farvet og primet.;) Mener du, at du har primet væggen og ladet den fine pudsstruktur være som en dekoreret væg?

Hmm, så du mener, at fugerne mellem betonstenene ikke vil være synlige, når det bliver fugtigt, de såkaldte stribede ternede vægge, man taler om, hvis man ikke har grundet. Men det vil ikke være synligt, fordi man påfører lag på lag med puds 2-3 cm, mener du, og det vil ikke være synligt.?

Forstår dog ikke, hvorfor man har tommelfingerregel om at grunde. Det er la sikkert et ekstra salgargument.?

Elbk Elbk sagde:
Okay. Har du billede af, hvordan det ser ud umalet, men farvet og primet.;) mener du, at du har primet væggen og ladet den fine pudsstruktur være som en dekorvæg?

Hmm Så du mener, at fugerne mellem betonstenene ikke vil kunne ses, når det bliver fugtigt, såkaldte stribede ternede vægge, som man taler om, hvis man ikke har grundet. Uden det vil ikke kunne ses, fordi man trækker lag på lag med puds 2-3 cm, mener du og vil ikke kunne ses.?

Forstår dog ikke, hvorfor man har tommelfingerregel om at grunde. Det er vel sikkert ekstra salgsargument.?
https://imgur.com/a/hfoFqaW

Jeg har ikke set nogle stribede pletter, nej. Ja præcis, jeg ville have farven lidt mere levende, selvom det er gråt.

Grunde bør du gøre, det hæfter ikke, hvis det er for tørt.

E Ernfrid sagde:
[link]

Jeg har ikke set nogle stribede pletter, nej. Ja præcis jeg ville have farven lidt mere levende, trods at det er gråt.

Grunde bør du gøre, det hæfter ikke hvis det er for tørt.
Primeren er en silikat primer, det gør væggen lidt plettet

E Ernfrid sagde:
Primeren er en silikat primer, det gør væggen lidt flammet
Men jeg brugte den billigste puds jeg kunne finde og købte pigment og blandede i

Hvad grundlagde du med?

Elbk Elbk sagde:
Hvad grundede du med?
A brug hvis jeg husker rigtigt, kørte resten i C

Elbk Elbk sagde:
Hvad grundede du med?
Men du kan køre som sagt meget hårdt brug direkte på hulsten, A skal fx ikke være nogen fare med.

Men oftest finder man jo C brug billigere. Hvis jeg havde gjort om det, så havde jeg nok kørt A eller B lige igennem.

Husk at skrue nettet fast ordentligt. Vi kørte pløk og skrue.

Og hvis du ikke kan lide, at det bliver flammet ligesom i en kalkmaling, så maler du alt i silikat og måler hver portion i blanderen for at få den rigtige mængde pigment i, det er ret nervøst, men billigt.

Skal pudse, alternativt vandskure, mine indervægge i kælderen som består af betonhulsten og letbetonblokke. Primært for at tætne for installation af mekanisk installeret væg.

Lige nu er jeg i gang med at udfylde fugerne og har brugt puds/mørtel C. Når jeg skal pudse, er det en C-mørtel eller kalkmørtel, der skal bruges, hvis jeg vil have, at pudsen skal kunne ånde. I denne tråd anbefales A eller B mørtel som grundning... er det dumt i mit tilfælde? Skal jeg bare bruge C-mørtel? Man skal ikke lægge en stærkere mørtel oven på en svagere... og i mit tilfælde, hvor jeg har fikset/repareret fuger med C-mørtel. Er jeg så bundet til C-mørtel, eller spiller grundningen ingen rolle?

Ved grundning, skal jeg så have en mere grød-agtig konsistens, der sprøjtes på væggen?

Er det en ulempe kun at vandskure? Der skal sættes platonmåtte mod væggen og udenpå det opregnede vægge. Man vil jo undgå, at eventuelt puds falder ned gennem årene (selvom det ikke er synligt, men måske forringer egenskaben for det ventilerede system?)

N
Du skal anvende c mørtel 3 mm, indvendigt. Udvendigt har man a eller b mørtel under jord og til sokkel.
30 cm over jord udvendigt kan du også anvende c mørtel.
Skal man grunde, skal det være løsere end välling.

N neo11 sagde:
Du skal bruge c mørtel 3 mm, indvendigt. Udvendigt har man a eller b mørtel under jord og til sokkel.
30 cm over jord udvendigt kan du også bruge c mørtel.
Skal man grunde, skal man have det løsere end velling.
Tak
...og grunde skal man altid gøre, hvis underlaget ikke har været pudset tidligere?

N
Tja, primært på tegl. Men væggene skal være "støvfri" inden, ellers skal du forvande for at binde støvet. Men vande ikke for meget, betonhålsten suger ikke noget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.