Hej,
skal have monteret broen op på østkysten, og overvejer at sætte bjælkesko (til 45x195 eller 90x195) på et vertikalt klippeblok.
Findes der lidt grovere varmgalvaniserede eller rustfri bjælkesko? Dem jeg finder har så små huller (11 mm) til boltene ind i klippen ... eller vil 10-11 mm være nok?
Eller har I nogle andre tips til, hvordan man bedst fastgør bjælkerne mod stenen? En horisontal bærelinje fungerer måske ikke så godt, stenen er ret rund.

M mmx sagde:
Hej,
behøver at fastgøre bryggen på østkysten, og overvejer at sætte bjælkesko (til 45x195 eller 90xx195) på en vertikal klippeblok.
Findes der lidt grovere varmgalvaniserede eller rustfri bjælkesko? De jeg finder har så små huller (11mm) til boltene ind i klippen...eller vil 10-11mm være tilstrækkeligt?
Eller har I nogle andre tips til, hvordan man bedst fastgør bjælkerne mod stenen? En horisontal bærende bjælke fungerer måske ikke så godt, stenen er ret rund.
Der findes bjergkonsoller, det burde kunne sammensættes noget med dem.
Jeg ville ikke stole på en almindelig bjælkesko.
En person installerer en bjergkonsol på en stor sten, omgivet af værktøj og byggematerialer.

Ja, jeg har fundet dem, ser godt ud, men cirka 2000:-/stk og stikker kun ud 150 cm. Finder heller ingen specifikationer.
Og kigger man på fastgørelsen er det kun to vinkeljern, burde kunne få samme styrke med solide bjælkesko?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.