Hej,
En slægtning havde en lækage fra en gammel radiator på anden sal, hvor vandet løb gennem gulvet og ned i loftet under. Rummet, hvor lækagen skete, har plastgulvbelægning, så vandet fortsatte, indtil det kom til garderoben, hvor plastgulvet slutter og træ begynder, og det løb igennem.
Nu har vi åbnet et stykke af loftet og tømt den del af isoleringsspånet, der føltes fugtig, og vi skal lade det stå åbent måske et par uger, så resten af fugten forsvinder.
Jeg skal købe en fugtmåler fra kjell eller biltema og måle fugtigheden i mellemtiden, men hvad skal værdien være for at være ok? Så mit spørgsmål er...
1. Hvad er den godkendte grænseværdi for fugten, når jeg måler i loftbrædderne og spånet?
2. Behøver man at gøre noget fra rummet, hvor lækagen skete? Det mente håndværkeren ikke. At det var nok fra nederste etage. Jeg tænkte selv, at det ikke ville være en dum idé i det mindste at fjerne plastgulvet for en sikkerheds skyld?
Tak