Hej !

tænkte bygge vores garderober ind (vil skulle skære nogle cm af dybden på de eksisterende rammer). Dog bliver jeg usikker på, hvordan jeg skal lave en ”forlængelse” af den lige væg? Hvordan gør jeg det på bedste måde? Garderobens døre er 50cm. Bredden hvor en yderligere dør er planlagt er ca. 60cm, deri 10cm væg/passtykke.

har også malet på et af billederne (meget børnehaveniveau) så I forstår hvordan jeg har tænkt.

Rød = hylder
Gul = dør
Grøn = væg/passtykke

En hvid væg og et gulv med træparket vises, der er del af en garderobeløsning, med en synlig kant af et tæppe i højre hjørne. En hvid garderobe tæt på loftet med en smal plads mellem skabet og væggen, der viser behovet for en vægforlængelse eller passbit. Hvid garderobe med to døre ved siden af en hvid væg. Trægulv ses i bunden af billedet. Ønsker råd om indbygning af skabe. Væg og hjørne ved skab, med paneler og lysindfald.

• Indbyggede skabe med farvet skitse; rød = hylder, gul = dør, grøn = væg. Viser plan for vægforlængelse ved siden af eksisterende skabe.
T Teo11 sagde:
Hej!

tænkte bygge vores garderober ind (kommer til at skulle skære nogle cm af dybden på de eksisterende stammer). Dog bliver jeg usikker på, hvordan jeg skal få til en ”forlængelse” af den lige væg? Hvordan gør jeg det på bedste måde? Garderobens døre er 50 cm. Bredden hvor yderligere en dør er tænkt er ca. 60 cm, deraf 10 cm væg/passbit.

har også malet på et af bilderne (meget dagisniveau) så I forstår, hvordan jeg har tænkt.

Rødt = hylder
Gult = dør
Grønt = væg/passbit

[billede] [billede] [billede] [billede]
Den enkleste måde er at købe dækskiver, som du derefter saver til i den rette bredde og fastgør til stamme og væg. Et andet alternativ er at du med gipsskive og reglar forlænger væggen de 10 cm, der behøves og spartler og maler. Du kan gøre på samme måde som du vælger over garderoberne. Loft- og gulvlister kan fortsætte over garderoberne for at se endnu mere indbyggede ud.

Fjern siden på garderoben og sæt en stolpe i bagkanten og en som døren fæstner i. Sav hylder, der fylder hele området ud, dvs. den eksisterende garderobe og smatten ved siden af.
Så sætter du en plade foran åbningen på skatten og over garderoberne (hvis du ofrer den del og ikke sætter døre hele vejen op). Da hylderne sandsynligvis ikke kan flyttes, kan du fæstne pladen i stolpen og nogle af hyllirna/hyllbärarna.

Alternativt sætter du bare døre foran hele rummet og specialmålte hylder i den højre del.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.