2,415 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Gør jeg ret, når jeg har tænkt mig at bygge ydervæg?
lyder vel godt... husk plasten bare, mellem gips-isolering...
Der findes mange måder og det afhænger jo lidt af, hvordan resten af huset ser ud.... Et andet forslag nedenfor, som isolerer lidt bedre:
Gips
Plyfa/OSB hvis du vil hænge tunge ting op, som tøjstativer m.m.
45*45 liggende, her trækker du også al el m.m.
45 isolering
Plast
45*145 stående
145 isolering
o.s.v.
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/teknik/el_installationer/el_kok.jpg
Gips
Plyfa/OSB hvis du vil hænge tunge ting op, som tøjstativer m.m.
45*45 liggende, her trækker du også al el m.m.
45 isolering
Plast
45*145 stående
145 isolering
o.s.v.
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/teknik/el_installationer/el_kok.jpg
Øvrige huset er:
På pudset overflade er der muret op med hvid mexi tegl. og at få nogen til at mure indgangsvognen bliver vel dyrt.
Angående plasten behøver jeg ikke have plast udad også?
Købte i går 195x45, til bunden og øvre del i regelbyggeriet så man måske skulle ændre til 45x45 liggende så 145x45 stående.
På pudset overflade er der muret op med hvid mexi tegl. og at få nogen til at mure indgangsvognen bliver vel dyrt.
Angående plasten behøver jeg ikke have plast udad også?
Købte i går 195x45, til bunden og øvre del i regelbyggeriet så man måske skulle ændre til 45x45 liggende så 145x45 stående.
Senest redigeret:
Nej, ingen plast udad - du kan ikke have dobbelt diffusionsspærre. Plastikken skal kun være på den varme side af væggen. Indenfor panelet plejer der at sidde en vindduk eller udvendig gips.
Træet kan du jo:
* Kløve selv
* Komplettere med en 45*45 hvis den samlede vægtykkelse tillader dette
* Skift
* Lade det være, besparelsen med en krydskoblet regelstruktur på bare en forstue bliver jo ikke gigantisk...
Træet kan du jo:
* Kløve selv
* Komplettere med en 45*45 hvis den samlede vægtykkelse tillader dette
* Skift
* Lade det være, besparelsen med en krydskoblet regelstruktur på bare en forstue bliver jo ikke gigantisk...
Eller den der asfaboarden som TS skriver om i første post ...ByggaNytt sagde:
Vindduken/asfaboarden/utegipset/vindpappen skal monteres så det bliver .. ja netop vindtæt. Ingen sprækker hvor det kan blæse ind.
Ang plast, sæt plast hvis du har det i de eksisterende vægge. Vær så omhyggelig som muligt med at forbinde til den eksisterende plast, og vær omhyggelig med at få plastikfilmen så tæt som muligt i øvrigt. Tommelfingerregel, du skal kunne blæse luft ind i huset så det bliver et overtryk og det skal lække så lidt som muligt gennem plastiklaget. (Så skal du selvfølgelig ikke have overtryk i huset, men som princippet...)
Er der ikke plast i de eksisterende vægge, ville jeg undlade det også på tilbygningen.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Höja marknivå i sluttande/bergig tomt – hur göra rätt från början?
Grund & Markarbeten -
Vad gör jag nu när jag har sett en råtta klättra i körsbärträdet
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad gör jag när entreprenören inte vill stå för kostnaden att rätta till ett fel?
Frågor om juridik och fastighetsförättning