11,234 læst ·
5 svar
11k læst
5 svar
gode / dårlige Hjørnebeskyttere til udvendige hjørner, Gips
Hvilke erfaringer har I med hjørnebeskyttere til yderhjørner gips
der er jo mange varianter fx:
ByggMax
Biltema har flere både plast og metal
Gyproc som limes
der findes jo forskellige slags metal i almindelige byggemarkeder også fx denne hos Krauta
jeg har brug for en på 2.9m og en på 2.4m - hvilket begrænser lidt udbuddet.
men spørgsmålet er hvilke hjørnebeskyttere du synes har fungeret godt henholdsvis dårligt?
der er jo mange varianter fx:
ByggMax
Biltema har flere både plast og metal
Gyproc som limes
der findes jo forskellige slags metal i almindelige byggemarkeder også fx denne hos Krauta
jeg har brug for en på 2.9m og en på 2.4m - hvilket begrænser lidt udbuddet.
men spørgsmålet er hvilke hjørnebeskyttere du synes har fungeret godt henholdsvis dårligt?
Medlem
· Stockholms Län
· 702 indlæg
Har brugt metalvarianter, men har ingen sådan tang til at fastgøre dem med, så plejer at sømme, føles lidt halvpånumet at sømme i gips, men når først spartelmassen er der, har det siddet.
Sidst brugte jeg Gyprocs, man limer (sprayede med vand inden montage), da de var bredere (havde sjusket), de var ok, men jeg brugte også hæftepistol til fastgørelse.
Skulle jeg gøre det igen, ville jeg nok have valgt limvarianten (let at klippe også).
Sidst brugte jeg Gyprocs, man limer (sprayede med vand inden montage), da de var bredere (havde sjusket), de var ok, men jeg brugte også hæftepistol til fastgørelse.
Skulle jeg gøre det igen, ville jeg nok have valgt limvarianten (let at klippe også).
Medlem
· Stockholm
· 1 397 indlæg
Dum med hæftepistolen. Stor risiko for rust.
Jeg brugte gyproc...
Til sidst i hvert fald.. Havde en tyndere model tidligere, og malerne dømte dem ude, så jeg måtte tage til Beijer og købe nye.. Til hele huset og arbejde hele natten..
Men så blev det godt
Limede og skruede
Til sidst i hvert fald.. Havde en tyndere model tidligere, og malerne dømte dem ude, så jeg måtte tage til Beijer og købe nye.. Til hele huset og arbejde hele natten..
Men så blev det godt
Limede og skruede
Klik her for at svare