Ah.

Skal I have en brusekarbin eller brusevægge/forhæng?
Uanset må overfladen rives lidt, så flyd og tætsikt får fat, men det er sandsynligvis nok at rive det af med en betonfræser og dernæst flydespartle gulvet 10-15mm, for at lægge fliser på det.

Tænk på ved støbningen at bruge f.eks. flydespartelmasse. Ikke beton. Beton har den kedelige egenskab, at den tager mindst 3 - 6 måneder om at hærde fuldstændigt, og den krymper i løbet af denne tid. Det betyder, at man skal vente 3 - 6 måneder (det afhænger af anvisningerne fra fix producenten) inden man kan lægge klinker på overfladen.

Hvis man bruger flydespartelmasse, eller en form for hurtigbeton, kan man lægge klinker inden for en dag. Ja altså, tætningslaget tager jo sin tid, men ikke 3 måneder.

Exostor sagde:
Julas røde slaghammer er rigtig prisværd. Den er lidt larmende og tung sammenlignet med dyrere maskiner, men til bilning fungerer den fremragende. Køb sådan en og test. Hvis den er for svag og tager for lang tid, er det tid til at leje noget betydeligt større, men slaghammeren er stadig god at have til præcisionsarbejde i hjørner og omkring afløbsrør.
Den er 'fuldpris' igen, altså kampagnen der var lige nu er slut.

For 899:- får man nok meget lejemaskine.

Jeg betalte 1150:- for en TE-500 med støvudsug (2døgn) samt en luftrenser (model mindre, 1døgn) i ugen.

Æhh - Sving forbi Älvsjö med en kasse øl så kan I låne min GSH16-28 med en stak mejsler og få et lynkursus på 5 minutter.
Hvis I af en eller anden mærkelig grund har brug for en Borrhammare i samme omgang, så har jeg et par stykker.
Føler at bilmaskinen skal luftes, den har ikke set beton i et godt stykke tid nu.... :rolleyes:

En person bruger en bilmaskine til at bryde beton i et rum, iført hjelm og handsker. Udenfor ses en traktor. Rum med fliser på væggen.

"- Som vanligt er det ikke personen på billedet som har skrevet brevet...."

• Synes
Metafor og 10 andre
  • Laddar…
Hvis du skal leje, så lej Hilti TE 1000 som janus82 skrev. Komfortabel at bryde gulv op med, hvis du bruger det lange spyd. Og samtidig let og smidig nok til at bryde op omkring brønde og rør. TE 905 størrelsen var tidligere min allround favorit, men Ramirent i Skövde har ikke længere den i sortimentet, da den tilsyneladende vibrerede for meget (i hænderne)

• Synes
cpalm
  • Laddar…
  • Synes
FredrikR
  • Laddar…
En større Hilti (500) slår 7J.
Føles som om Biltemas tal er opskruede. :)

Overvejede at købe den du har, men beslutningen blev at leje.
Sjovt at læse, at den leverer, jeg har flere projekter i gang! :)

• Synes
mexitegel
  • Laddar…
Jeg værdsætter, at den ligger mellem den sds+ 2.8J fra jula jeg havde tidligere, og den Hilti i 30-40J i videoen :)

Jeg ville tage måkaren og forsøge at slå gulvet i stykker i hånden. Det plejer at gå godt med beton konstruktioner fra 60'erne og ældre.

E
Lej en hilti 1000 så slipper du slide, og det går meget hurtigt. Let at håndtere, hvis du aldrig har kørt bilmaskine før.

For at skifte en brønd burde huggjern og forhammer være tilstrækkeligt? Føles lidt mere kontrolleret.

Lejede en hyggelig Hilti hos Cramo i går. Kostede 200 penge (inklusive moms) for et døgn.
Desværre knækkede mejslen lige over efter en halv time, så jeg måtte færdiggøre arbejdet med piggen. Da jeg afleverede maskinen tilbage, sagde fyren bag disken "Hvorfor ringede du ikke? Så havde vi kørt en ny ud til dig!".
Så det er altså endnu et argument for at leje maskiner, man sjældent bruger.

Præcis, udlejningsfirmaerne er ofte ekstremt servicemindede. De udlejer en funktion og har ansvaret for, at den fungerer.

Jeg havde en lignende situation med en padda hvor startsnoren gik i stykker, så jeg ringede til dem og spurgte, om det var OK, at jeg åbnede maskinen og satte en ny ind, som jeg havde liggende. De sagde, at det er helt i orden, ellers kommer vi ud og fikser det. Vi er dog lidt kort for folk lige nu, så du må nok vente 30 minutter, inden vi er der, og eftersom du har haft problemer med maskinen, får du have den en dag ekstra, hvis du har brug for det....

Helt utroligt god service.

• Synes
Etnoy
  • Laddar…
Janus82 Janus82 sagde:
Det er nok ganske vist gennemførligt at bryde de ting du nævner med en almindelig boremaskine, men det vil være besværligt og tage meget tid. For de samme penge som du køber en simpel boremaskine på Jula, kan du leje en rigtig professionel maskine, der klarer jobbet på en time, og det vil være sjovt hele vejen. Med en almindelig boremaskine kan det nok tage 1-3 dage, og du har lidt uheld.
Jeg har omtrent det samme spørgsmål x antal år senere efter at denne tråd blev skabt. Ville en anden end denne boremaskine være bedre at tage til? Ville det gå hurtigere for mig at bruge noget kraftigere ’Rotary Hammer’ end den på billedet.
Håber på svar 🙏🏻

• En bilningshammer i brug på et gulv, skaber et hul i fliserne med jord og murbrokker omkring. En person står nær ved med sorte sko.
  • En blå og grå bilningshammer ligger på et gulv, omgivet af ødelagte fliser og jord.
  • Etiketten på en blå Biltema boremaskine, model "ROTARY HAMMER RH 1250 MAX", med tekniske specifikationer og sikkerhedssymboler.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.