Hej, jeg grubler over en idé. Jeg skal bygge et plankeværk mellem min og naboens indkørsel. Der er i dag 100 stolper, og tanken var at bygge et nyt plankeværk... indtil nu.
Kunne man sætte 5 stk. 100 cm stolper (højde ca. 140-150 cm) op? Sætte armeringsnet udenpå på begge sider. Derefter fylde med sten. Underlaget er jord, men der tænker jeg, at tyngdeloven gør sit...
Strækningen bliver 4x150 cm.
Findes der net, der passer, og sten? Og hvordan ville man fastgøre nettet?
Kunne man sætte 5 stk. 100 cm stolper (højde ca. 140-150 cm) op? Sætte armeringsnet udenpå på begge sider. Derefter fylde med sten. Underlaget er jord, men der tænker jeg, at tyngdeloven gør sit...
Strækningen bliver 4x150 cm.
Findes der net, der passer, og sten? Og hvordan ville man fastgøre nettet?
Det er klart det går. Gabioner plejer at blive bygget i fritstående kuber, men det er måske ikke nødvendigt.
Nettene må man forankre i hinanden på passende steder, så trykkraften tages ud. Så skal den være så bred, at den står selv, og da lyder ikke jord som underlag rigtigt overhovedet. Det er et tungt og krævende arbejde at bygge pæne gabionmure. Bare det at få stenen frem er tungt.
Nettene må man forankre i hinanden på passende steder, så trykkraften tages ud. Så skal den være så bred, at den står selv, og da lyder ikke jord som underlag rigtigt overhovedet. Det er et tungt og krævende arbejde at bygge pæne gabionmure. Bare det at få stenen frem er tungt.
Klik her for at svare