Hej, jeg grubler over en idé. Jeg skal bygge et plankeværk mellem min og naboens indkørsel. Der er i dag 100 stolper, og tanken var at bygge et nyt plankeværk... indtil nu.

Kunne man sætte 5 stk. 100 cm stolper (højde ca. 140-150 cm) op? Sætte armeringsnet udenpå på begge sider. Derefter fylde med sten. Underlaget er jord, men der tænker jeg, at tyngdeloven gør sit...

Strækningen bliver 4x150 cm.

Findes der net, der passer, og sten? Og hvordan ville man fastgøre nettet?

BirgitS
Det lyder som, at det kommer til at ligne en mur, dvs. helt tæt, og der plejer at kræves byggetilladelse, hvis det er mere end 40 eller 50 cm højde på muren.

F
Det er klart det går. Gabioner plejer at blive bygget i fritstående kuber, men det er måske ikke nødvendigt.

Nettene må man forankre i hinanden på passende steder, så trykkraften tages ud. Så skal den være så bred, at den står selv, og da lyder ikke jord som underlag rigtigt overhovedet. Det er et tungt og krævende arbejde at bygge pæne gabionmure. Bare det at få stenen frem er tungt.

BirgitS BirgitS sagde:
Det lyder som om det kommer til at ligne en mur, dvs. helt tæt, og det plejer at kræve byggetilladelse, hvis det er mere end 40 eller 50 cm højt.
Det e nok ret roligt, da det er mellem min og naboens indkørsel.

BirgitS
Så vidt jeg har forstået, kræves der byggetilladelse uanset, hvor muren er planlagt at blive placeret. Men jeg måske misforstod din mening.

• Synes
yonna
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.