Hej alle!

Vi har sat renoveringsgips (forsænket, 6mm) i et rum. Min kæreste spartlede og glemte at sætte gipsbånd i samlingerne. Spartelmassen har siddet i flere dage og er helt tør. Gipspladerne sidder på masonit med nogle lag tapet mellem masonit og gips. Huset er et halv-tømret træhus fra -79.

Nu står vi i valget og kvalet mellem at på en eller anden måde fjerne en masse spartelmasse og lave det om med båndene eller simpelthen bare spartle over de eventuelle revner, der opstår i fremtiden. Vi vil male direkte på gips og spartelmasse og ikke sætte tapet.

Tak for tips og idéer!

/Oscar

Jeg ville have sat strimler der, at det har siddet i nogle dage siger ikke så meget om, hvordan det vil holde, træhuse bevæger sig meget, og risikoen er overhængende, at om nogle måneder, lige når alt er klart i rummet, begynder det at sprække.

At spartle og frem for alt slibe i tide og evighed (og også male) i et rum man bruger, er ingen fornøjelse.

Senest redigeret:
er det ikke allerede slebet, så er det bare at slibe med groft papir og maskine, så går det hurtigt at slibe ned, så I får plads med strimler og mere spartel.

80-papir og en elsliber, så støver I hele rummet på en time. (nogle gange glemmer man ting, er sket for mig også)

Jeg ville have købt microlite eller lignende glat glasfibervæv og ignoreret strimlerne. Jeg synes helhedsresultatet bliver bedre med væv.

katos sagde:
Jeg ville have købt microlite eller lignende glat glasfiberdug og undladt striberne. Jeg synes, helhedsresultatet bliver bedre med dug.
Helt enig 100 %

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.