janwide
Er der nogen, der kan give et tip om et glat loft? Jeg planlægger at sætte et fototapet i loftet. Det nuværende loft består af nogen slags plader, der er lidt porøse, og der er en 5 mm fuge mellem pladerne. Jeg tænkte på at spartle fugerne og sætte en renoveringstapet over. Det fungerer dog ikke, så nu er tanken at sætte et nyt loft over de eksisterende plader. Helst med helt usynlige fuger, så det bliver nemt at tapetsere billedet over.

Skru op gips og spartle.

janwide
H huggan sagde:
Skruva op gips og spartel.
Vil helst have nogle spontede plader, så at samlingerne bliver minimale. Og dermed også minimalt med spartling.

Men så bliver der jo revner i samlingerne.

janwide
Stefan N Stefan N sagde:
Fast då blir detju sprickor i skarvarna.
Hvorfor så?

kulle
Er enig med forrige, skru gips op og spartel med papirstrimmel
Brug lange gipsskruer, hvis det nu er tretex under

K
Med en tapet over ses revnerne vel ikke på samme måde. Det burde gå med vægpaneler

Træ tørrer og krymper, eller svulmer med fugtighed, det bevæger sig mere end gips, som er et "dødt" materiale...

Med en tapet ovenpå er risikoen, at det sprækker i alle samlinger. Men det behøver ikke at ske.

Jeg ville dog ikke have taget chancen, det er som tidligere nævnt, som man gør. Gipsplade med papirstrimmel i samlingerne... jo større gipsplade du bruger, desto færre samlinger!

K
Jeg forstod det som at ts ønskede spontede gipsskivor sk. Takgips.

Har selv glat loft med store væggipsskivor. Er det et soveværelse, kan man klare sig med at spartle den langsgående fuge. Men det er jo meget arbejde.

Har aldrig hørt om spontede gipsskiver?

Men hvis I mener loftgips med facetterede kanter, så forstår jeg ikke, hvordan disse skulle være nemmere at få glatte? Snarere tværtimod....

janwide
Det bliver nok store gipsplader på nye "regler" der gælder. Spartling og slibning på det, så bliver fototapetet en skønhed af sjældent set slags! Skal sørge for at lokalisere tagstolene nedenunder, så reglerne fæstner ordentligt. Har ingen fugtspærre, men vil ikke skrue hul i vindpapen, så det gælder om at bruge skruer med den rette længde til de skruer, der kun bliver i de eksisterende plader.

janwide
Det blev reglar og gipsskiver til sidst. Satte 22 millimeter tykke reglar. Lokaliserede tagspærene under treetexen og skruede reglarne i dem. Spartlede samlingerne med papirstrimmel, tre gange. Så op med billedtapetet. Er meget tilfreds!

• Synes
kulle og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.