Jeg vil montere et glasgulv på eksisterende 195 regler mellem etagerne på et område på ca. 3x1,2m. Jeg har lavet hullet med en nedstyringssav ifølge vedhæftet billede og vil selvfølgelig have, at gulvet og glasset ender i præcis samme niveau. På billedet er loftet stadigvæk intakt, men I forstår forhåbentlig planen. Udfordringen er dog, at glasset inklusive gummiunderlag på reglerne er 37mm, og den eksisterende tykkelse på gulvet er ca. 28mm inklusive gulv og gulvplader. Jeg er derfor nødt til at tage 9-10 mm af den del af reglerne, som glasset skal ligge på. Nogle tips til, hvordan dette kan gøres for det bedst mulige resultat?

Taknemmelig for svar.

Udsigt over trægulv med opklippet hul til glasinstallation, omgivet af gelænder og trappe. Klargøring til montering af glasgulv ses tydeligt.

• Synes
Härryda2015
  • Laddar…
Overfræser burde vel fungere

Det tror jeg også, hvor er det for kobberrør som du havde skjult der i gulvet?
Det kommer du flytte nu antager jeg?

Jeg tænker også overfræser. Rundt om burde være ret ligetil, men spørgsmålet er midtereglen. Jeg overvejer en form for skinne med tilstrækkelig stabilitet til håndoverfræseren?

Rørene er til radiatorerne.

• Synes
Elmasry
  • Laddar…
Bliver bæreivnen tilstrækkelig i gulvreglerne?

Jeg har ikke beregnet bæreevnen, men jeg sætter en ekstra 195 regel på indersiden, hvor jeg laver udfasningen, så jeg forudsætter, at det bør kompensere for udfasningen. Glasskiverne vejer ca. 210kg, hvilket måske er 150kg mere end et almindeligt gulv, men jeg vil ikke have nogen møbler ovenpå den del af gulvet, så jeg antager, at det er inden for marginen.

Nysgerrigt spørgsmål: Hvad er meningen med at lægge et glasgulv ved siden af trappeåbningen?

K
Interessant! Må jeg spørge, hvad glasgulvet koster?

/Krille

Immobil. Vitsen? Du har helt ret, det er tilstrækkeligt med et almindeligt trægulv i nærheden af trappen (men også alle andre steder i verden) 🙂

Krille, ca. 5-6 tkr per m2

• Synes
Hammarskallen og 2 andre
  • Laddar…
"Folk" vil nægte at gå på glasset. Har været med til at lave en udstilling med glasgulv i indgangen, og folk hopper gerne over glasset eller skriger.

Derefter er det måske lidt kontroversielt med kvindfolk i kjole eller nederdel.

Protte

• Synes
Immobil og 1 anden
  • Laddar…
K
Jeg tror snarere, at alle, der besøger huset, vil teste at gå på glasgulvet :-)

Vi åbnede bjælkelaget mellem etagerne for at få lysere og større rum. Men nu fortryder jeg, at vi ikke lagde et glasgulv i stedet - kan blive et projekt om 10 (?) år, når alt andet er klart ;-)

Giv gerne billeder af resultatet.

/Krille

En glasgulvinstallation med trapper under, omgivet af glasgelænder, som viser et moderne design i et hus.

Glastrappe med klart glas og trætrin fører ned til underetagen i et moderne nyrenoveret hjem.

Sådan blev resultatet

• Synes
knep_å_knåp og 23 andre
  • Laddar…
Det var jo rigtig fedt! :D

Ja, som Protte siger, så er det jo lidt kontroversielt med glasgulv med tanke på kvinder i nederdel, men det der blev jo forfedt :thumbup:

K
Fedt flot detalje for en rimelig penge. Nu overvejer jeg bare, hvor vi også kunne montere glasgulv :-)

/Krille

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.