Jeg vil montere et glasgulv på eksisterende 195 regler mellem etagerne på et område på ca. 3x1,2m. Jeg har lavet hullet med en nedstyringssav ifølge vedhæftet billede og vil selvfølgelig have, at gulvet og glasset ender i præcis samme niveau. På billedet er loftet stadigvæk intakt, men I forstår forhåbentlig planen. Udfordringen er dog, at glasset inklusive gummiunderlag på reglerne er 37mm, og den eksisterende tykkelse på gulvet er ca. 28mm inklusive gulv og gulvplader. Jeg er derfor nødt til at tage 9-10 mm af den del af reglerne, som glasset skal ligge på. Nogle tips til, hvordan dette kan gøres for det bedst mulige resultat?
Jeg tænker også overfræser. Rundt om burde være ret ligetil, men spørgsmålet er midtereglen. Jeg overvejer en form for skinne med tilstrækkelig stabilitet til håndoverfræseren?
Jeg har ikke beregnet bæreevnen, men jeg sætter en ekstra 195 regel på indersiden, hvor jeg laver udfasningen, så jeg forudsætter, at det bør kompensere for udfasningen. Glasskiverne vejer ca. 210kg, hvilket måske er 150kg mere end et almindeligt gulv, men jeg vil ikke have nogen møbler ovenpå den del af gulvet, så jeg antager, at det er inden for marginen.
Jeg tror snarere, at alle, der besøger huset, vil teste at gå på glasgulvet
Vi åbnede bjælkelaget mellem etagerne for at få lysere og større rum. Men nu fortryder jeg, at vi ikke lagde et glasgulv i stedet - kan blive et projekt om 10 (?) år, når alt andet er klart ;-)