Hej,
Vi skal installere en glasdør som følger i kælderen:

Døren vil være placeret mellem 2 større rum, og tanken er at skabe en følelse af rummelighed, selvom der er en dør der.
Det ville være et plus, hvis den kunne dæmpe lidt af lydbølgerne, men jeg har en fornemmelse af, at enkeltglas absorberer meget lidt? Så spørgsmålet er, om det er til nogen nytte at købe en karm med indbygget silikoneisolering?

Vi skal installere en glasdør som følger i kælderen:

Døren vil være placeret mellem 2 større rum, og tanken er at skabe en følelse af rummelighed, selvom der er en dør der.
Det ville være et plus, hvis den kunne dæmpe lidt af lydbølgerne, men jeg har en fornemmelse af, at enkeltglas absorberer meget lidt? Så spørgsmålet er, om det er til nogen nytte at købe en karm med indbygget silikoneisolering?

Bliver det spring mellem tærskel & dørblad?
Isf springer lyden igennem der, så er min erfaring hjemme.
Isf springer lyden igennem der, så er min erfaring hjemme.
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 322 indlæg
Absorbere eller afskærme? 
Det vigtigste er, at det bliver lufttæt, så vil du kunne mærke forskel. Forskellen er der under alle omstændigheder, men det bliver bedre jo tættere det er.
Hvad er lydreduktionsværdien på døren? Plejer at stå i databladet.
Det vigtigste er, at det bliver lufttæt, så vil du kunne mærke forskel. Forskellen er der under alle omstændigheder, men det bliver bedre jo tættere det er.
Hvad er lydreduktionsværdien på døren? Plejer at stå i databladet.
Skal tjekke med producenten om, hvad lydreduktionsværdien er.Johannes Carlsson sagde:
Klik her for at svare