Har et bruseområde, hvor jeg har tænkt mig at sætte en glasdør. Dog er der brug for mere udfyldning på begge sider af glasdøren. Så var min tanke at sætte en række glasblokke på hver side. Hvor stabilt bliver dette egentlig? Skal man have en overligger for at holde konstruktionen sammen? Hvad er materialet i så fald?
Hvordan kan man fastgøre skinnerne til døren i glasblokkene?
Er der nogen, der har erfaring med, hvordan man gør/hvordan det skal udføres?
 
Fik lidt råd angående dette et andet sted. Glasblokkene skal sættes til sidst. Dvs. man skal udføre arbejdet med at fugtspærre rummet, lægge klinker og fliser og fuge først. Ifølge min kilde skal en limning blive mest stabil. Der findes en type plastskinner, som man bruger mellem væg og glasblok, glasblok og glasblok. Ingen overlægger behøvedes da for at gøre konstruktionen mere stabil, det skulle kunne række. Eventuelt kan man lime en overlægger af aluminium, træ eller andet materiale, der tåler fugt. Til sidst fuges der selvfølgelig.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.