Har set hos en kunde glasvægsskillevægge som ikke behøver at blive forankret i noget for at glasskiver står i en slags tunge "fødder". Meget praktisk mobil løsning! Vedhæfter foto. Tidligere indkøber hos kunden er stoppet, så de ved ikke, hvor det blev købt .... Har kigget på en masse sider men har ikke lykkedes at finde det. Er der nogen, der genkender denne "væg"?? . Hvor kan jeg få fat i det??? Meget taknemmelig for svar
Michael

• Glasvæg med striber, der står selvstændigt i tunge fødder, placeret i en kontorindgang.
Ser jo totalt tosset ud. Må være en af de svageste løsninger jeg har set :)
Forstår virkelig, hvorfor de har sat overkanterne sammen med sølvtejp. Må forsøge at give de der plader al den ekstra støtte, de kan få :)

• Synes
1
  • Laddar…
Tak Tobias for dine synspunkter. Dog er det ingen gaffatape, men dekoration på selve glasset. Konstruktionen er meget stabil, kan næppe flyttes (man skal trække ordentligt i "fødderne" for at flytte det hele, og det er umuligt at vælte det!) har testet det. Er der nogen der ved hvem der sælger dette?!?

M Michael_P sagde:
Tak Tobias for dine synspunkter. Dog er det ikke sølvtejp, men dekoration på selve glasset. Konstruktionen er meget stabil, kan næppe flyttes (man skal trække godt i "fødderne" for at flytte det hele og er umulig at vælte!) har testet det.
Er der nogen, der ved, hvem der sælger dette?!?
glasskiverne er sølvtejpede i midten øverst

• Synes
1
  • Laddar…
Foden kan meget vel være meget tung. Og så længe du forsøger at flytte hele ekvipagen i underkanten, er den sikkert stabil nok. Men begynder du at trykke lidt på den der glasplade i overkanten, vil enten hele tippe omkuld, eller også vil glaspladen knække i fastgørelsen mod foden. Det er der, det største moment opstår.

Som sagt er det sølvtejp mellem de to glasdele, jeg henviste til.

Skal det der være en stærk løsning, skulle glasset have en "support ramme" i stål for at beskytte glasset mod bøjning og høje frekvenser (slag med hårde overflader), og fødderne (som jeg ser har forborede huller) skulle skrues i gulvet.

Det der vil være svært at få igennem en CE-mærkning og sælges ikke inden for EU, hvis ikke det er noget i hestetal stærkt glas... Skulle jeg gætte sådan ud fra dit billede.

Justus er dygtig til beregninger. Han kan sikkert forklare godt for dig, hvorfor den der løsning er skrøbelig :)

Sølvtape oppe er kun for at pladerne skulle stå "helt på række" uden lille hældning i forhold til hinanden. Det er tungt 6mm glas de står på tunge fødder med gummipakninger i rillen. Virkede meget stabilt

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Tak for alles synspunkter! Jeg vil tage disse op med leverandøren for eventuelt at indramme glassene, som foreslået her! Jeg syntes, at mobiliteten og fraværet af behovet for at gøre indgreb i miljøet omkring er en stor fordel. Man kan opdele arbejdsområder frit og enkelt. Bare jeg finder denne Leverantør.....

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Tjek med en glarmester. De har kataloger med diverse (svindyre) beslag. Jeg er overbevist om, at de der fødder findes i en eller anden beslagsserie. Selve glasset kan du bestille fra glarmesteren. At købe hærdet lamineret glas er overraskende billigt, men beslagene....

Hvis jeg skal gætte, kan man købe glasset for under 1000 kr, men måske 5000 for foden.

Tak endnu en gang for alles synspunkter og råd! Skal nu kontakte glasmester
Bedste hilsener til alle
Michael

Er det autokorrekt, der har været i gang med overskriften? Glass-vägs-afskiller er ikke rigtig, hvad tråden handler om ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.