Hej!

Vi overvejer at bygge en skærmvæg i vores lejlighed, og vi tænker lidt på glasbeton. Dog er vi i tvivl om man kan bygge en 2 meter høj væg fritstående i glasbeton? Kan det virkelig holde, eller skal man forankre i mindst én væg for at få støtte?

Det skal ikke være nogen problemer, hvis du armerer med et par stående armeringsjern mellem glasbetonblokkene.

Jeg antager, at jeg bør forankre dem i gulvet ordentligt? Er det nok at bore huller og støbe fast jernene?

Jeg ville foretrække fladjern i stedet, de bygger ikke så meget mellem blokkene, og bliver stivere i "bryderetningen". Hvis man vil, kan man derefter svejse fladjernet sammen med et andet fladjern i bunden, så man får et omvendt T. Dette T kan du derefter bolte i gulvet og få det rigtig stabilt.
Du siger støbe, har du betongulv?

Ja, beton under trægulv. Trægulvet vil blive skiftet ud/slibet, har ikke rigtig styr på sammensætningen :D

Hvis du skal udskifte gulvet, kan du bolte T'et i betonen og lade båndjernene stikke op i sprækkerne mellem gulvbrædderne.
Hvis du senere i fremtiden tænker på at bygge en væg i stedet, som du skrev om i den anden tråd, kan du lade jernene blive siddende og skrue vægskinnerne på dem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.