P
Hej, vi er i gang med at renovere vores hus og har fjernet det gamle gulv og støbt en ny plade. Da vi fjernede det gamle, fandt vi en lille madkælder, som vi har bevaret og som vi vil sætte en lille luge i, med glas.

Glasset bliver ca. 400*1000mm stort, så det er ikke gigantiske størrelser på glasset. Kan det være nok med 2*6mm hærdet lamineret glas her?

Den tykkelse kan man finde til en anstændig pris på nettet.

Jeg har tidligere lagt et gammelt scenegulv som låg på en brønd og det glas var 2*8mm, 1000*1000mm, eftersom det var dimensioneret til at fungere som scenegulv, så burde vel et 2*6mm glas fungere her, eller hvad tror I?

L
Spændende løsning! Et alternativ er måske at fremstille luge af en svejset stålramme med et bærende kryds under glasset, så du ikke behøver at bekymre dig (jeg ved ikke, hvad anbefalingerne er for at bruge glas som gulv, men måske kan nogen med viden udfylde det).

P
Det er en løsning, som definitivt er værd at kigge på.

Jeg indså dog, at jeg har en bekendt, som er glasmester, som jeg sendte spørgsmålet til, han dømte begge glasalternativer ude. Skal det opfylde reglerne, så skal glasset være 21mm tykt. 2*10mm hærdet og lamineret glas!

• Synes
fremax og 1 anden
  • Laddar…
L
Scouten sagde:
Det er en løsning, som bestemt er værd at kigge på.

Jeg indså dog, at jeg har en bekendt, der er glasmester, som jeg sendte spørgsmålet til, han dømte begge glasalternativer ude. Skal det opfylde reglerne, så skal glasset være 21mm tykt. 2*10mm hærdet og lamineret glas!
Ah, der fik vi svar fra ekspertisen! Fik du nogen prisoplysning?

P
Rundt 2000:- ex moms, i grossistledet, så min pris bliver vel det dobbelte...

Vil huske, at der fandtes et lignende projekt i forum tidligere. Måske værd at søge.

L
Scouten sagde:
Omkring 2000:- ex moms, i grossistledet, så min pris bliver vel det dobbelte...
Du må dyrke din bekendte glasis så I bliver endnu bedre tjenis - så får du måske også hans pris :)

P
Han er stoppet med at arbejde som glarmester, men hvis prisen jeg får er helt vanvittig, så kan han måske hjælpe alligevel, jeg vender tilbage når jeg har fået en pris.

• Synes
Lärospånet
  • Laddar…
Det her vil vi gerne se billeder af!

P
Jeg lover, uanset succes eller katastrofe...

interglas.se ser ud til at have gode priser.

• Synes
Peter2400
  • Laddar…
P
Snart kan jeg vise billeder, lugen er fremstillet, med gasdæmpere elektromagnetisk lås og gasfjedre, men glasset lader vente på sig lidt endnu.

Samlet pris blev dog svedigt. 15000:- plus moms. Så her i eftertid veteran om vi ikke skulle have fyldt med makadam og støbt igen.

• Synes
tobbbias og 1 anden
  • Laddar…
P
Lågen er stadig ikke færdig, gasfjedrene var forkerte, men nu er det tæt på!

• En uafsluttet rektangulær glasluge ligger på et arbejdsbord med værktøj og kabler i baggrunden.
  • Synes
Robert63 og 2 andre
  • Laddar…
I gjorde helt rigtigt. Hvert hus har brug for en lille speciel ting, som ejerne kan glæde sig over hver dag. Det bliver ikke mange kroner om dagen.

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
P
Det har du ret i! God vinkel.

• Synes
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.