Hvor slemt er det ved forskudte samlinger mellem gips og spånplade, når man så perforerer diffusionsplasten med gipseskruerne?

Der findes 25mm gipsskruer. Skruer man ikke gipsskruen længere ind end man skal, så fungerer det.

Det er ingen fare så længe man skruer i reglarne.

• Synes
kfransson
  • Laddar…
Men den smarteste løsning er at have et installationslag indenfor pladerne, så man slipper for at bekymre sig.

A
Hver eneste person, der hænger et billede eller en hylde op med Mollys, perforerer jo dampspærren så..

Jeg anser selv dampspærren for at være en fuldstændig unødvendig detalje, som vi om nogle år sandsynligvis vil stoppe med.

Alfred Jonsson sagde:
Hver eneste person, der hænger et billede eller en hylde op med Mollys, perforerer jo dampspærren så..

Selv mener jeg, at dampspærren er en fuldstændig unødvendig detalje, som vi om nogle år sandsynligvis vil stoppe med.
d^_^b

Ja, det er et stort problem, hvis du perforerer diffusionsplasten med gipsskruerne. Det har også vist sig, at så lidt som billedkroge osv., der perforerer plasten, kan forårsage store problemer. Der bør som sagt være et installationsrum inden for pladerne og derefter plast.

Alfred, hvad bygger du dine noget kontroversielle holdninger på?

injonil sagde:
...Det har även visast sig att så lite som tavelspikar etc som perforerar plasten kan ge upphov till stora problem...
Interessant injonil.

Jeg forudsætter at disse problemer relaterede til tavelspikar findes dokumenteret.

Kan du være venlig og lægge links til de rapporter som har påvist de her problemer!

Thomas Lundquist
Jeg vil også gerne se den undersøgelse med tavelspikar.

Hold op med at fjolle.

Hvis man har mulighed for ikke at perforere plasten, så vælger man at lade være.

Og hvis man hænger et billede op med en søm, tror jeg ikke, det er hele verden, man har stadig svagt undertryk i boligen, hvis man ventilerer korrekt.
Det er jo sådan, at der er betydeligt flere gipskruer end billedsøm, så en eventuel sammenligning halter.

A
injonil sagde:
Ja, det er et stort problem, hvis du perforerer diffusionsplasten med gipsskruerne. Det har også vist sig, at så lidt som billedkroge osv., der perforerer plasten, kan give anledning til store problemer. Der bør som sagt være et installationsrum indenfor pladerne og derefter plast.

Alfred, hvad bygger du dine noget kontroversielle holdninger på?
Hvad mener du med kontroversielle holdninger?

At plast ofte kan skade mere, end det gør gavn, ved alle, der har revet i huse bygget med diffusionsplast.

Senest redigeret:
Alfred Jonsson sagde:
Hvad mener du med kontroversielle holdninger?

At plast ofte kan skade mere end det gør nytte ved alle, der har revet i huse bygget med diffusionsplast.
Hvis du havde skrevet "At plast SOM PUNKTERES ofte kan skade mere end det gør nytte", så havde jeg været enig med dig alle dage i ugen.

KnockOnWood sagde:
Interessant injonil.

Jeg går ud fra, at disse problemer relateret til tavelspikar er dokumenterede.

Kan du være venlig og lægge links op til de rapporter, der har påvist disse problemer!
Ikke rigtig, men jeg fortæller gerne, hvor jeg har fået disse oplysninger fra.

Min far møder meget kyndige folk indenfor forskellige områder og talte engang med en fra Skanskas forskningsafdeling. Forskeren fortalte, at de tidligere havde fået mange reklamationer på grund af perforeret dampspærre, netop på grund af den følsomme konstruktion, hvor dampspærren er så tæt på overfladelaget, at søm/mollys osv. laver hul.

Flere detaljer har jeg ikke; det kan f.eks. være værre med en sådan konstruktion i lejeboliger, der ofte skifter ejer, men at punkteret dampspærre kan give fugt- og skimmelsvamp-problemer er vel ikke særlig underligt? Hvorfor skulle man ellers helt være gået væk fra den konstruktion i dag?

Snailman
jeg læste for nogle år siden, at der ikke bør være større huller samlet i plastfolien, end hvad der svarer til en halv håndflade, og det var som sagt nogle år siden, sikkert endnu mindre i dag og definitivt i passivhus (de skal jo endda trykprøves)

A
Og alle de hundredtusindvis af huse som ikke har nogen plastfolie overhovedet, hvordan kan det være at de ikke er rådnet væk?

Som snedker ser jeg så meget flere fugtskader i nye huse som har plastfolie end i gamle huse som ikke har det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.