Hej,
Jeg undrer mig over, om der er stor forskel mellem dem, jeg skal skrue fast 12mm krydsfiner på reglar og spekulerer på, hvilken slags skruer der er nødvendige.
Jeg har så mange gipsskruer tilovers, virker det ikke ??
Kan I venligst linke til den slags skrue, der er nødvendig til 12mm krydsfiner til ca. 3cm tyk regel.
Kommer til at have gipsplader over krydsfinerne bagefter også...
Tak for alle svarene.
Jeg undrer mig over, om der er stor forskel mellem dem, jeg skal skrue fast 12mm krydsfiner på reglar og spekulerer på, hvilken slags skruer der er nødvendige.
Jeg har så mange gipsskruer tilovers, virker det ikke ??
Kan I venligst linke til den slags skrue, der er nødvendig til 12mm krydsfiner til ca. 3cm tyk regel.
Kommer til at have gipsplader over krydsfinerne bagefter også...
Tak for alle svarene.
Forskellen mellem gipsskruer og spånpladeskruer er, at de førstnævnte har et hoved, der er blødt afrundet på undersiden. Dette for at undgå at rive papiret på gipspladerne i stykker. De sidstnævnte har ofte små riller på undersiden af hovedet, så det kan forsænkes ned i pladen.
Formentlig kan du skrue krydsfinér med gipsskruer. Det bliver måske lidt grimt omkring skruehovedet, men hvis du alligevel skal have gips på, kan det vel være lige meget.
Omvendt fungerer det dog ikke. Hvis man forsøger at skrue gips med spånpladeskruer, borer hovedet sig ned gennem gipsen.
Formentlig kan du skrue krydsfinér med gipsskruer. Det bliver måske lidt grimt omkring skruehovedet, men hvis du alligevel skal have gips på, kan det vel være lige meget.
Omvendt fungerer det dog ikke. Hvis man forsøger at skrue gips med spånpladeskruer, borer hovedet sig ned gennem gipsen.
Normalt set bruger man vel gipsskrue, når man skruer gips mod glespanel eller osb/plywood.K Kane sagde:
Skruenhovederne (underside, mod materialet) adskiller sig samt også hvor langt de er gevindet, hvis jeg ikke husker forkert.
Gipsskrue gevindet hele vejen til hovedet.
Spån/osb ikke gevindet nærmest hovedet samt riller under hovedet.
Jeg tolkede loftplader som loftpaneler som skal skrues op med clips på et gipsloft. Jeg ville ikke have gipsloft skruet med 2 mm skrue.....FredrikR sagde:
Normalt set bruger man gipskruer når man skruer gips mod spredtpanel eller osb/plywood.
Skruehovederne (underside, mod materialet) adskiller sig samt også hvor langt de er gevindet, hvis jeg ikke husker forkert.
Gipskruer gevindet hele vejen til hovedet.
Spån/osb ikke gevindet nærmest hovedet samt riller under hovedet.
Først skal vi skrue fast taget med gipsskrue mod træpanel, derefter tagskiverne mod gipsen. Ved, at det bliver dobbelt arbejde, men panelet, der var opsat, var ikke lige tykt, så tagskiverne vi begyndte at skrue op, blev ikke gode. Derfor spurgte jeg, om man kan bruge træskrue til gipsplader, da jeg ikke kan finde gipsskrue med den diameter, der passer til chipsene.
Chips?Madsel sagde:
Først skal vi skrue fast taget med gipsskrue mod træpanel og så tagpladerne mod gipsen. Jeg ved, det er dobbelt arbejde, men panelet, der var opsat, var ikke lige tykke, så tagpladerne vi begyndte at skrue op blev ikke gode. Derfor spurgte jeg, om man kan bruge træskruer til gipsplader, da jeg ikke kan finde gipsskruer, der har den diameter, som passer til chipsen.
Skru med træskrue gennem gipsen op i spredt panelet.Madsel sagde:
Først skal vi skrue fast taget med gipsskrue mod træpanel, så loftpladerne mod gipsen. Jeg ved, at det bliver dobbelt arbejde, men panelet, der var sat op, var ikke ens i tykkelsen, så loftpladerne, vi begyndte at skrue op, blev ikke gode. Derfor spurgte jeg, om man kan bruge træskrue til gipsplader, da jeg ikke kan finde gipsskruer med den diameter, der passer til chipsen.